זה סופי: אפריקה תעשיות תמחק את נגב קרמיקה מהמסחר

אפריקה, המחזיקה ב-90% ממניות נגב, זכתה להיענות כמעט מלאה להצעת הרכש - ותרכוש כ-8% מהמניות ■ כך, יכולה למעשה לכפות רכישה כפויה על יתרת המחזיקים, ולמחוק את נגב מהמסחר

זה סופי: אפריקה תעשיות , מקבוצת אפריקה ישראל אשר בשליטתו של לב לבייב, מודיעה היום (ב') לבורסה בת"א כי החברה הבת נגב קרמיקה , תימחק מהמסחר באמצעות הצעת רכש כפויה ליתרת בעלי המניות - אשר לא קיבלו את הצעת הרכש שפרסמה אפריקה למניות נגב.

אפריקה תעשיות, המחזיקה בכ-90% ממניות נגב, הגישה הצעה לרכישת יתרת מניות החברה - וכך למעשה למחוק אותה מהמסחר בבורסה בת"א. ההצעה הינה לרכישת 1.31 מיליון מניות נגב, כאשר היום מדווחת אפריקה כי קיבלה אישור מבעלי המניות לרכישת כ-1.04 מיליון ממניותיה (כ-8.08% ממניות נגב).

כך, לפי חוק הרשות לני"ע, יכולה כעת אפריקה תעשיות לבצע רכישה כפויה של יתרת מניות החברה - לאור העובדה כי היא מחזיקה ביותר מ-95% ממניות נגב. בתוך כך, מודיעה אפריקה ליתרת בעלי המניות היא ביכולתם להיענות בכל זאת להצעת הרכש תוך 3 ימי עסקים, עד ה-2 בפברואר 2012.

את הצעת הרכש הגישה אפריקה לפי מחיר של 23 שקל למניית נגב, אשר שיקף פרמיה של 5.9% על מחיר המניה בשוק במועד הגשת ההצעה. ההיקף הכולל של הצעת הרכש הינו 30.31 מיליון שקל.

מנכ"ל אפריקה תעשיות, אברהם נובוגרוצקי (נובו): "אפריקה ישראל תעשיות רואה בנגב קבוצה בעלת יכולת תעשייתית וקמעונאית מן המעלה הראשונה הנחשבת לחברה המובילה בתחומה בישראל. החברה תמשיך לפעול לפיתוח עסקיה של קבוצת נגב והרחבתם תוך ניצול הסינרגיה עם פעילות הקבוצה".