עו"ד בכירים במכתב תמיכה באלשיך: "חכמה, אמיצה וחרוצה"

המכתב נשלח למנהל בתי המשפט, משה גל, ולראש לשכת עוה"ד, דורון ברזילי, בצל ההתרחשויות והתלונות ההדדיות בפרשת הפרוטוקול המשופץ שנחשפה ב"גלובס"

שורה ארוכה של עורכי דין בכירים, חלקם מופיעים תדיר באולמה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ורדה אלשיך, פירסמו היום (ג') מכתב תמיכה בשופטת ושיגרו אותו למנהל בתי המשפט, משה גל, ולראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי. זאת, בצל ההתרחשויות והתלונות ההדדיות בפרשת הפרוטוקול המשופץ, שנחשפה ב"גלובס".

בין עורכי הדין החתומים על מכתב התמיכה באלשיך: רם כספי, איתן ארז, אלי זהר, רובי בכר, אלקס הרטמן, אביחי ורדי, אורי חורש, אביב פריצקי, ליפא מאיר, רלי לשם, משה דרוקר, אילן שביט, ארז חבר, פנחס רובין, שלמה נס ועוד רבים אחרים - ובסך-הכול נציגים של 55 משרדי עורכי דין מהמובילים בשוק.

ל"גלובס" נודע כי חלק מעורכי דין הודיעו על הצטרפותם למכתב התמיכה מתוך חשש כי אם שמם ייעדר מהרשימה, ייחשב הדבר כהצהרת תמיכה בתלונה שהגיש ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין נגד אלשיך לנציב התלונות על שופטים, אליעזר גולדברג.

"השופטת אלשיך הינה שופטת חכמה, אמיצה, עניינית וחרוצה באופן יוצא מגדר הרגיל", נכתב בעצומת התמיכה. "בזכות החלטותיה האמיצות והנבונות של השופטת אלשיך ניצלו עד כה עשרות אלפי מקומות עבודה בישראל, ניצלו מאות מפעלים ונגבו מיליארדי שקלים".

עורכי הדין המביעים תמיכה באלשיך נמנעים מלהביע עמדה בנוגע לדיון שבעטיו נחשד כי הפרוטוקול שופץ, ואולם מציינים כי "הדיונים באולמה של השופטת אלשיך הינם לרוב עתירי משתתפים, והרוחות סוערות עקב הקריסה הכלכלית הנדונה באותה עת. כיוון שכך, מצב שכיח הוא שהקלדנית איננה מצליחה לרשום בזמן אמת את כל הדברים שנאמרו, אף אם הם בעלי חשיבות, ונדרשים מעת לעת תיקוני פרוטוקול על-ידי בית המשפט. לאחר תהליך טבעי ולגיטימי זה יופץ הפרוטוקול בין המשתתפים בדיון, וכל אחד מהם רשאי אף הוא לבקש את תיקונו".

בימים האחרונים פורסם דבר היוזמה לגיבוש מכתב תמיכה באלשיך, שאותה הובילו כמה מעורכי הדין החתומים עליו. עורכי הדין מתייחסים לכך במכתבם ומציינים כי "צפוי שיהיה מי שיבקש לנסות לפגוע בלגיטימיות של מכתב זה, בנימוקים משונים כגון שחותמיו מחפשים להם טובות הנאה כאלה ואחרות, פסיקות שכר וכו'. ניסיונות שכאלה לא ירתיעו אותנו מהבעת דעתנו הכנה והאמיתית בעניין השופטת אלשיך, עקב החשיבות הציבורית הרבה שיש לכך. ללשכת עורכי הדין יש תפקיד חשוב ביותר בשמירה על יחסים תקינים בין עורכי הדין ובין שופטים, ואנו תקווה כי הלשכה תמשיך בשמירה על תפקיד חשוב זה".