האינפלציה בגוש האירו ללא שינוי בינואר - ברמה של 2.7%

האינפלציה השנתית - ללא שינוי מחודש דצמבר, ובהתאם לציפיות ■ מדד מנהלי הרכש ב-17 מדינות גוש האירו עלה ל-48.8 נקודות - מעט מעל הצפי

שיעור האינפלציה השנתי ב-17 מדינות גוש האירו נותר ללא שינוי בחודש ינואר - ברמה של 2.7%, ללא שינוי כאמור מחודש דצמבר - כך עולה מנתוני האיחוד האירופי שפורסמו היום (ד').

הנתון עמד בשורה אחת עם התחזיות בשוק, ונותר עדיין מעל יעד האינפלציה של הבנק המרכזי האירופי (ECB) שעומד על קצת מעל ל-2% (בשיעור שנתי). אולם, עדיין מדובר בנתון מעודד ביחס לאינפלציה בשיעור של 3% ששררה בממוצע בגוש האירו לאורך שנת 2011.

עוד בזירת המאקרו, התפרסם היום מדד מנהלי הרכש בגוש האירו לחודש ינואר, שהצביע על המשך התכווצות הנתון בחודש החולף - אולם בשיעור קל יותר מקצב ההתכווצות שלו לאחרונה.

מדד מנהלי הרכש ב-17 מדינות גוש האירו עלה בינואר ל-48.8 נקודות מרמה של 46.9 נקודות בדצמבר, וכך הכה את הציפיות בשוק שחזו אומדן של 48.7 נקודות במדד.

בתוך כך, גם מדד מנהלי הרכש בגרמניה קפץ לרמה של 51 נקודות - לעומת רמה של 48.4 נקודות בדצמבר, בעוד קריאת המדד באיטליה, ספרד והולנד הצביעה על האטה בקצב ההתכווצות.

נזכיר כי קריאה מתחת ל-50 נקודות עדיין מצביעה על התכווצות פעילות הייצור בגוש האירו, ואילו קריאה מעל רמה זו מצביעה על התרחבות הייצור. "הייצור בגוש האירו בתחילת 2012 טוב באופן מפתיע", אמר כריס וויליאמסון, כלכלן ב-Markit.