הצלחה לפורטוגל: גייסה 1.5 מיליארד א'; התשואות נופלות

ממשלת פורטוגל גייסה את כל הסכום שהתעתדה לקבל מהמשקיעים, באיגרות לטווח קצר - 3 ו-6 חודשים ■ הביקושים לאיגרות עמדו בממוצע על פי 2.7 מההיצע

ממשלת פורטוגל יצאה היום (ד') בהנפקת אג"ח בהיקף של 1.5 מיליארד אירו (1.97 מיליארד דולר), אותה עברה בהצלחה - שהובילה לצניחת התשואות על סדרות האג"ח הממשלתיות שלה ל-3 ו-6 חודשים.

פורטוגל מכרה אג"ח ממשלתיות ל-3 חודשים שנשאו תשואה ממוצעת של 4.068% לעומת תשואה של 4.346% בהנפקה קודמת, שנערכה לפי כשבועיים; התשואה הממוצעת על האיגרות ל-6 חודשים עמדה על 4.463% לעומת 4.74% בהנפקה קודמת.

הביקושים לאיגרות עמדו על פי 2.7 בממוצע לעומת היצע האיגרות, כאשר ההנפקה עצמה עברה כמתוכנן - ופורטוגל גייסה את כל הסכום אותו תיכננה לקבל מהמשקיעים.

הדאגות סביב יכולת פריסת החוב של פורטוגל האמירו לאחר שסוכנות הדירוג S&P חכתה את דירוג האשראי שלה לרמת "זבל" מוקדם יותר השנה - מה שהוביל כלכלנים רבים להעריך כי זו תידרש לפרוס מחדש את חובותיה, וייתכן אף לקבל סיוע חיצוני נוסף.

זאת, כאשר תשואות האג"ח הממשלתיות של פורטוגל לטווח הבינוני-ארוך (שנתיים ו-10 שנים) נסחרות בתשואה ממוצעת של למעלה מ-18%. ברקע, מנהלת פורטוגל מדיניות צנע נוקשית אשר כללה פיטורים נרחבים והעלאות מסים, וחווה את המיתון הקשה ביותר שלה מאז שנות ה-70, עם רמת האבטלה מהגבוהות ביותר בהיסטוריה שלה.