בורגן: "לא צריך הרבה לתיקון אלים כלפי מטה בבורסה"

יואב בורגן, מנהל המחקר בפועלים סהר: ""נראה שגבעות הולכת בדרך הנכונה" ■ "הראלי האחרון בת"א יושב למעשה על כרעי תרנגולת ומגובה במחזורי מסחר מאוד נמוכים"

"הסקטור האטרקטיבי, הסקסי והמעניין ביותר להשקעה ב-2012 זה סקטור מניות חיפושי הגז והנפט". כך אומר יואב בורגן, מנהל מחלקת המחקר בפועלים סהר, בראיון לגלובס TV. בורגן מזהה הזדמנויות השקעה מאוד אטרקטיביות ומעניינות בסקטור הזה, בעיקר בקרב המניות של קבוצת דלק , דלק אנרגיה , אבנר , ודלק קידוחים - לאור החשיפה שלהן למאגר 'תמר' שהולך ומסתמן כמאגר קיים שההפקה שלו היא אוטוטו מעבר לדלת, והן לאור החשיפה או האחזקות של החברות במאגרי "לוויתן" ו"בלוק 12" בקפריסין", לדבריו.

בורגן מתייחס גם לשותפות חיפושי הנפט גבעות , שקיבלה השבוע אישור מהממונה על הנפט והגז במשרד התשתיות לפתח את שדה מגד 6. "נראה שגבעות הולכת בדרך הנכונה, ואם היא באמת תצליח ליישם הלכה למעשה את תוכנית העבודה שלה, תקדח את מספר בארות הנפט שהיא מדברת עליהם, ותצליח להוכיח ולהגיע לקצבי הפקה ארוכי טווח משמעותיים וכלכליים - אז גם בתמחור הנוכחי שלה מניית גבעות יכולה להיות מאוד אטרקטיבית", לדבריו.

בורגן מציין לשבח גם את מניית טבע, "שברמות של 45 דולר פלוס מינוס היא בהחלט אטרקטיבית להשקעה". עוד מניה שמעניינת לדעת בורגן היא כיל, במסגרת השקעה לטווח ארוך.

לגבי השוק הישראלי בכלל, בורגן לא מתרשם מעלייה של כ-3% במעו"ף בסיכום חודש ינואר, וטוען כי יש כמה בעיות מאחורי הראלי הזה. "הוא למעשה יושב די על כרעי תרנגולת - הוא מגובה במחזורי מסחר מאוד נמוכים, ויש להזכיר גם האינדיקטורים הכלכליים הטכניים ואת נתוני המאקרו בארה"ב, ובוודאי את המצב באירופה שמאוד מעיקים. בשורה התחתונה, צריך לקרות מעט מאוד על מנת כדי שיהיה לנו תיקון משמעותי ודי אלים כלפי מטה".

צפו בראיון המלא.