רשת תצמצם את שעות הריאליטי עקב שימוע ברשות השנייה

יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה: "לא אתן יד להשתלטות הריאליטי על המסך"

זכיינית ערוץ 2 רשת תקטין את כמות תוכניות הריאליטי שלה, בעקבות שימוע שנערך לה ברשות השנייה, בנוגע לאי-עמידתה בהחלטת המועצה בנושא היחס בין היקף הריאליטי ותוכניות סוגה עילית.

"בשום אופן לא אתן יד להשתלטות הריאליטי על המסך", אמר ל"גלובס" יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה.

ביום רביעי נערך לרשת שימוע בפני מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, לאחר שלאחרונה נודע לרשות כי הזכיינית אינה עומדת במחויבת התוכן הנדרשת על-פי חוק עקב אינפלציה בשידור תוכניות ריאליטי.

בעקבות השימוע ובהתאם להוראת ועדת הטלוויזיה והמועצה, הוחלט כי רשת תשנה את לוח השידורים שלה באופן מיידי, כך שזה ישקף את הנחיית הרשות השנייה המחייבת לפחות 6-7 תוכניות סוגה עילית בשבוע.

עוד הוחלט כי רשת תמעיט בשידורים חוזרים של תוכניות ריאליטי בשעות הפרה-פריים, וזאת במטרה לצמצם את עודף התכנים העוסקים בריאליטי במהלך יום השידורים.

"לאחרונה מסתמן מצב שאם לא נהיה ערים לו, תוכניות הריאליטי והבידור ישתלטו על המסך של כולנו. בשום אופן לא אתן יד להשתלטות הריאליטי על המסך", אמר יעקב שחם, שהדגיש כי "לא תוכניות הריאליטי הן הסיבה שהזכיינים קיבלו את רישיון לשידור בישראל, אלא המחויבויות להפקת סוגה עילית הכוללת בתוכה דרמה, תחקירים ותעודה".

"ועדת הטלוויזיה תמשיך להקפיד על כך שיישמרו האיזונים בין תוכניות הסוגה העילית לבין הבידור והריאליטי", הוסיף שחם.

על מנת לעמוד במכסה, רשת תצמצם כבר בימים הקרובים את מספר תוכניות הריאליטי שישודרו במהלך השבוע, ותוסיף ללוח השידורים תוכניות סוגה עילית.

רשת הודיעה כי היא תוסיף ללוח השידורים תוכנית נוספת מסוגה עילית, "הרחובות שלנו".

מרשת נמסר בתגובה: "אנו מנהלים את עניינו מול הרשות השנייה ולא מול התקשורת".