דיוויד פישר מפשר בין צוקרברג לבין המפרסמים בפייסבוק

פישר, סגן נשיא פייסבוק, מנסה למצוא את שביל הזהב בין העקרונות של הבוס מארק צוקרברג לבין הרצון של המפרסמים לקבל מידע על הגולשים

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, גונבת את ההצגה בזכות היותה המנהלת העסקית של הרשת החברתית המצליחה בעולם. אבל, המשימה הקשה של שכנוע הלקוחות בכך ששיווק בפייסבוק שונה ואף עדיף משיווק בכל מקום אחר נופלת על כתפיו של אחד מסגניה, דייוויד פישר, סגן נשיא פייסבוק לשיווק - כך כותב ה"וול סטריט ג'ורנל".

הרשת החברתית הגישה בשבוע שעבר תשקיף לקראת הנפקתה הציבורית, שבו התברר כי הפרסום המקוון הוא אחד ממקורות ההכנסה העיקריים שלה. מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, הבהיר למשקיעים כי לא יבצע צעדים להגדלת רווחיותה אם אלה יבואו על חשבון המשתמשים ברשת החברתית.

מציאת שביל הזהב בין הרתיעה של צוקרברג משיתוף-פעולה הדוק מדי עם המפרסמים ובין שימוש בבסיס הלקוחות העצום של פייסבוק, 845 מיליון משתמשים ברחבי העולם, למשיכת מפרסמים אליה היא המשימה העיקרית של פישר. האתגר הזה הביא את פישר לחשוב על שירותי פרסום חדשים שתציע פייסבוק, כאלה שיגרמו גם למשתמשים להיות פעילים ולא רק צופים פסיביים במודעות.

פישר בן ה-39, בכיר לשעבר בגוגל, הצטרף לפייסבוק ב-2010. הוא טוען כי ידע מיומו הראשון בתפקיד שצוקרברג לא יסכים לראות מודעות פופ-אפ או מודעות דיספליי אחרות שימלאו את המסך באתר פייסבוק, ולכן נדרש לחשוב על סגנונות פרסום חדשים עבור הרשת החברתית. "ההזדמנות שפייסבוק מעניקה היא לתקשר עם אנשים", אמר פישר בראיון עימו שנערך באוקטובר.

סיפורים ממומנים

אחת מצורות הפרסום הבולטות שפיתח פישר היא 'הסיפורים הממומנים', שמאפשרים למפרסמים להסב את תשומת-ליבם של המשתמשים ברשת החברתית לעידכוני סטטוס פרסומיים, או הקלקות 'לייק' של חבריהם על מוצרים מסוימים.

עם זאת, פישר מודה כי תהליך גיבוש דרכי פרסום עבור פייסבוק עודנו רחוק מלהסתיים, אבל הוא אופטימי. "אנו מאמינים כי כל תעשייה הולכת לבנות את עצמה מחדש סביב אנשים", אמר פישר.

דיוויד פישר השתתף ביוני אשתקד בוועידת הנשיא שנערכה בישראל. "ישראל", אמר פישר הבן, "משתמשת במדיה החברתית יותר מכל מדינה אחרת. יש 3 מיליון ישראלים בפייסבוק, ואם נעשה את המתמטיקה, אני בטוח שבזמן שאני מדבר כאן - לא מעטים מכם מתעדכנים כעת בפייסבוק".

"פייסבוק היא חלק ממהפכה גדולה, כי היא עובדת רק אם אתה שם בעצמך", הוסיף פישר, "בפייסבוק אתה חייב להיות עם הזהות האמיתית שלך; אם אתה נכנס לשם באופן אנונימי, אף אחד כנראה לא יאשר אותך.

"לכן, בהרבה אתרים החלו להשתמש בפייסבוק בתור מערכת התגובות שלהם - כי זה מפחית 50% מהטוקבקים הפוגעניים, בגלל שאתה מגיב בתור עצמך".