"צ'ק פוינט הקטנה" בדרך לוול סטריט: פאלו אלטו בוחרת חתמים

ניר צוק, מי שהיה בעברו אחד מראשוני העובדים בצ'ק פוינט והקים את OneSecure שנמכרה ב-40 מיליון דולר, הוא המייסד של Palo Alto Networks

לאחר שנסקה לשווי של 12 מיליארד דולר והוכיחה כי היא אחת מחברות הטכנולוגיה המצליחות ביותר שצמחו כאן, צ'ק פוינט, ענקית האבטחה, מוכיחה כי היא גם חממה ממש לא רעה ליזמים ישראליים. שלמה קרמר, אחד משלושת מייסדיה, הקים את אימפרבה והנפיק אותה באחרונה בהצלחה די מסחררת בשוק ההון האמריקני, ועכשיו הגיע התור של ניר צוק, מי שהיה בעברו אחד מראשוני העובדים בצ'ק פוינט.

לאחר שעזב את צ'ק פוינט, הקים צוק את OneSecure שנמכרה לפני כעשור לחברת Netscreen תמורת 40 מיליון דולר, ששנתיים מאוחר יותר נמכרה לג'וניפר. צוק שימש במשך כשנה כסמנכ"ל טכנולוגיות אבטחת מידע בג'וניפר, ואז נדבק בשנית בחיידק היזמות והקים את Palo Alto Networks, סוג של אחות קטנה לצ'ק פוינט.

כעת, שבע שנים לאחר הקמתה, מתקרבת פאלו אלטו לוול סטריט. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", החברה פנתה באחרונה למספר בנקי השקעות מובילים בשוק ההון האמריקני בבקשה שיהפכו לחתמי הנפקתה הראשונית. שווי החברה המוערך לצורך ההנפקה לא ננקב בדיווח, אך כאן ב"גלובס" דיווחנו כבר לפני כשנה כי החברה צועדת לקראת הנפקה לפי שווי של מיליארד עד 2 מיליארד דולר. "פאלו אלטו אינה למכירה", אמר אז צוק ל"גלובס". "הפעם אני רוצה להיות מייסד של חברה שהפכה לציבורית". החברה של צוק מספקת פתרון אבטחה מסוג Firewall, שמגן על גישה לאינטרנט מהרשת הארגונית.

למכירה או לא, אין ספק שצוק יהפוך בעקבות ההנפקה למיליונר כבד "על הנייר", על אחת כמה וכמה אם ההנפקה אכן תבוצע לפי שווי של 2 מיליארד דולר. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", הכנסות פאלו אלטו ברבעון השני של 2011 עמדו על 50 מיליון דולר, מה שאומר קצב הכנסות שנתי של לפחות 200 מיליון דולר.