למרות המחלוקת: מפקד חיל האוויר הבא הוא אלוף אמיר אשל

לאחר דיווחים על ויכוח בין הרמטכ"ל לבין לשכת ראש הממשלה אודות זהות מפקד חיל האוויר הבא, הוחלט היום בצה"ל על מינויו של אלוף אמיר אשל לתפקיד ■ אשל משמש כיום ראש אגף התכנון בצה"ל

שר הביטחון אהוד ברק אישר את החלטת הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, למנות את אלוף אמיר אשל לתפקיד מפקד חיל האוויר. האלוף אשל המכהן כיום ראש אגף התכנון בצה"ל, יחליף את האלוף עידו נחושתן בתפקידו.

בשבוע שעבר ראיין השר ברק את שלושת המועמדים לתפקיד - האלופים אמיר אשל, המזכיר הצבאי של רה"מ יוחנן לוקר וכן תת-אלוף נמרוד רשף, ראש מטה חיל האוויר. היום כאמור אישר ברק את מינוי של אשל לתפקיד. ההודעה על מינוי של האלוף אשל, מגיעה לאחר דיווחים אודות מחלוקת בין הרמטכ"ל גנץ לבין לשכת ראש הממשלה שתמכה במינוי של יוחנן לוקר לתפקיד.

אלוף אמיר אשל נולד ביפו בשנת 1959. ב-1977 התגייס לקורס טיס וסיים אותו בתפקיד טייס קרב. את דרכו הוא החל כטייס "סקייהוק" בבסיסים עציון שבסיני ורמון, שם שירת מוביל במלחמת לבנון הראשונה.

לפני כשבועיים פורסמו ידיעות לפיהן ראש הממשלה נתניהו מנסה להתערב במינויו של מפקד החיל הבא, והביע תמיכה בראש לשכתו לוקר. גנץ התייחס לפרסומים ואמר כי "בניגוד לנאמר בתקשורת, מעולם לא שוחחו עמי ובוודאי שלא לחצו בסוגיית המינויים".

"אני עושה את המינויים כפי שאני מבין שצריך לעשות אותם וזוכה לשיתוף פעולה גדול. כך קורה כל הזמן, וכך גם במקרה הזה", הוסיף הרמטכ"ל. "רק אני אקבע - אין הכתבות מלמעלה", אמר גנץ לקצינים הבכירים.

למרות הכחשה נמרצת מלשכת ראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני לא החמיצה הזדמנות לתקוף את נתניהו. "אם הוא בוחש משיקולים לא ענייניים במינוי קצינים, עליו להדיר את ידיו מהנושא", אמרה לבני בנאום במליאת הכנסת. מאז נכנס גנץ ללשכת הרמטכ"ל הוא מינה תשעה אלופים, כולם עברו בשקט והסכמה מצד שר הביטחון ברק.

איתן בן-אליהו: "בחירה בין שניים טובים"

בריאיון לחדשות 2 באינטרנט אמר אלוף (מיל') איתן בן-אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר: "אני מאוד שמח על המינוי. זה היה צמוד, אך לא כפי שהשתקף בתקשורת. היו שני מועמדים טובים מאוד שכל אחד מהם היה מתאים לשמש מפקד חיל האוויר".

על הליך הבחירה אמר בן-אליהו כי הוא "נעשה בסולידיות ובהתנהגות יפה. אפשרו להשוות בין השניים ולבחור - והבחירה נעשתה בין שניים טובים".

בהתייחסו לכך ששמו של האלוף יוחנן לוקר נקשר בפרשת ההטרדות לכאורה סביב נתן אשל, ראש לשכת ראש הממשלה, אמר בן-אליהו כי לא הייתה לכך כל השפעה על ההחלטה למנות את האלוף אשל לתפקידו.