סופרבול 2012 - סיכום אירוע השיא של ענף הפרסום האמריקני

אנשי הפרסום השקיעו אמש את מרב תשומת-הלב בפרסומות ששודרו בסופרבול ■ כמיטב המסורת, בספוטים כיכבו לא מעט סלבס, חיות ושלל דוגמניות בלבוש מינימלי

ניו-יורק ג'איינטס אמנם זכו בסופרבול 2012 לאחר ניצחון של 21-17 על הניו-אינגלנד פטריוטס, אבל עיניהם של אנשי השיווק והפרסום בארה"ב הופנו לקרב אחר לגמרי: מהן הפרסומות שהצליחו לעשות את ההבדל ולהישאר חקוקות בלב הצופים?

לפי דיווחים ב"רויטרס", אנשי שיווק טוענים כי בין הפרסומות הבולטות ניתן למנות את ספוט "סוף העולם" של ג'נרל מוטורס ואת הקמפיין של המתחרה קרייזלר, שהתחמשה בפרנזטור דוגמת קלינט איסטווד בספוט ששודר המחצית המשחק.

ביחס לפרסומת של ג'נרל מוטורס, שהציגה את מותג Chevy Silverado, נטען כי היא בולטת במיוחד בתוך בליל פרסומות הרכב ששודרו באירוע. הספוט הראה שהרכב מצליח לשרוד את "סוף העולם" ושהנהג מגיע לאזור הריסות ונפגש עם חבריו שגם הם נוהגים באותו רכב. יוצרי הקמפיין לא היססו לתקוף את המתחרה פורד, ואחת הדמויות בפרסומת אומרת: "דייב לא הצליח לשרוד את 'סוף העולם'. הוא נהג בפורד".

הקמפיין בכיכובו של איסטווד עורר באזז ברשת, לאחר שהוא כלל פנייה אמוציונלית שהזכירה נאומי בחירות לנשיאות. הפנייה כללה סוג של בקשה מהצופים להציל את תעשיית הרכב האמריקנית. אפילו יועצו לשעבר של הנשיא אובמה, דיוויד אקסלרוד, צייץ בטוויטר כי "מדובר בספוט חזק". מהבית הלבן נמסר כי אין להם קשר לפרסומת.

דווקא מפרסמים ותיקים בסופרבול, כמו Anheuser Busch וקוקה-קולה, חזרו על מסרים פרסומיים ישנים ולא הצליחו לבלוט מתוך ים הספוטים. החידוש של קוקה-קולה התבסס על שימוש אינטנסיבי במדיה החברתית, ולאורך כל המשחק יכלו הצופים לעקוב אחרי דמויות דובי הקוטב של החברה בפייסבוק, בטוויטר ובאתר ייעודי.

המתחרה פפסי הבליטה את זוכת התוכנית "אקס פקטור", מלאני אמארו, שביצעה בפרסומת מושקעת את השיר "Respect". בקמפיין כיכב לצדה אלטון ג'ון בדמות שנראה ש"נתפרה" בדיוק לפי מידותיו.

במופע המחצית נרשמו שני אירועים יוצאי דופן: מדונה החליקה במהלך ריקוד, והזמרת M.I.A נפנפה למצלמה בתנועה של אצבע משולשת.

פרסומות רבות יצרו באזז עוד לפני האירוע, לאחר שעלו לשידור באתרים שונים באינטרנט. בין היתר ניתן לציין את "הכלב של הונדה", הרימייק של מתיו ברודריק על הדמות האגדית שלו פריס ביולר מהסרט "שמתי ברז למורה", ודיוויד בקהאם שכיכב בקמפיין ל-H&M.

בגיזרת הסקס כיכבה כרגיל חברת אחסון האתרים GoDaddy שהציגה לראווה מגוון דוגמניות בביגוד מינימלי, והדוגמנית אדריאנה לימה כיכבה בפרסומת לשירות משלוחי הפרחים והמתנות טלפלורה עם הסלוגן הפרובוקטיבי "Give and you shall receive".