"ענישה חמורה": צה"ל נלחם בצ'ק-אין של חיילים בפייסבוק

לאחרונה זיהו בצה"ל תופעה חדשה: חיילים רבים מתייגים את עצמם לפי מיקום - ובכך חושפים את מיקומם לעיני כל ■ "אויבינו זיהו את פייסבוק כערוץ לדליפת מידע"

בצה"ל מבינים את כוחה של הרשת החברתית ואת שיתוף המידע בפייסבוק - ומעבירים את המלחמה להילוך גבוה: לאחרונה זיהו בצה"ל תופעה חדשה, במסגרתה חיילים רבים מתייגים את עצמם לפי מיקום - "צ'ק-אין" - ובכך חושפים את מיקומם לעיני כל.

בצה"ל החליטו להיאבק בתופעה בכל הכוח. "היריבים שלנו זיהו את פייסבוק כערוץ לדליפת מידע", סיפר ראש ענף ביטחון מערכות תקשוב באגף המודיעין, סגן-אלוף גדי. "הפייסבוק הולך לכל מקום בסמארטפון, והאתגר בצה"ל גבר". לאחרונה אף נענשה חיילת ב-6 ימי מחבוש על כך שהעלתה מידע מסווג לרשת הפייסבוק.

התיוג של חיילים ברשת הפייסבוק בבסיסים מסווגים ובתרגילים הפכה לתופעה בפייסבוק, ובצה"ל מנסים לצמצם ולהעלים את התופעה, שיכולה להביא לחשיפה של תרגילים ומיקומים של בסיסים.

"אנחנו לא אומרים לא להביא אייפון או לסגור את הפייסבוק, אלא פשוט מלמדים אותם איך להשתמש באופן חכם", מסביר סגן אלוף גדי.

לדבריו, צה"ל פועל בעניין זה בשני מישורים: "הדרכה והסברה ומדיניות ענישה חמורה". עוד ציין כי "אנחנו מחוברים לעולם הרשתות החברתיות בנוסף לפייסבוק ופועלים כדי למנוע נזקים שחיילי צה"ל עלולים לגרום, לעתים בלא ידיעתם".