פרשת "משפחה מאוחדת": חולטו 6.5 מיליון שקל מחשוד

אושרה בקשת פרקליטות מחוז תל-אביב להקפאת נכסים של אברהם סיבוני

המדינה מקפיאה כספים בפרשת "משפחה מאוחדת": אושרה בקשת פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) להקפאת נכסים של אברהם סיבוני, אחד מהחשודים בפרשת השוחד של הבכירים בקופת-חולים מאוחדת. שווי הנכסים שהוקפאו עולה על 6.5 מיליון שקל.

בהמשך להמלצת היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 ורשות המסים, להעמיד לדין בכירים בקופת-חולים מאוחדת ומשווקים של הקופה, בהם גם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד יורי גיא-רון, הומלץ להעמיד לדין גם את אברהם סיבוני, ספק לשעבר של הקופה, זאת בחשד לביצוע עבירות שוחד ומירמה וכן בחשד לביצוע עבירות מס חמורות.

מן הראיות שבתיק עולה, לכאורה, כי באותו היום שבו היה אמור להיעצר יחד עם בכירי קופת-חולים מאוחדת וחשודים נוספים בפרשה, התחמק סיבוני ממעצר, על מנת להבריח את הכספים שהיו בחשבונו בארץ לחשבונות בנק בחו"ל.

במקביל לבחינת התיק בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) ובמשטרה, הוקם צוות פעולה משותף שמטרתו להקפיא את חשבונות הבנק בחו"ל, אליהם הבריח סיבוני את כספי העבירה. באמצעות שיתוף-פעולה עם הרשויות במדינות אליהן הוברחו הכספים, הוקפאו לאחרונה חשבונותיו השונים של סיבוני בחו"ל, ובהם כספי העבירה שהוברחו, בהיקף של למעלה מ-6.5 מיליון שקל.

הפרקליטות מתכוונת לבקש שהכספים שנתפסו יחולטו במסגרת ההליך המשפטי שעשוי להתנהל כנגד סיבוני.

כזכור, בנובמבר האחרון המליצה המשטרה להעמיד לדין את עו"ד יורי גיא-רון, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, בעבירות של שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע ומירמה בנסיבות מחמירות בפרשת "משפחה מאוחדת", שעסקה בשוחד על-ידי בכירים בקופת-חולים מאוחדת. התיק הועבר לפרקליטות להחלטה.

לפי החשד, קופת-חולים מאוחדת העבירה לחברת שיווק פרטית בבעלות גיא-רון, "ג.פ. אפיקי שיווק", סכומים של מאות אלפי שקלים בלא שניתנו לקופה תמורה או שירותים אמיתיים.

המשטרה המליצה להעמיד לדין בפרשה גם את זוגתו של גיא-רון, כנרת פרי, בעבירות של מירמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד; את עוזי סלנט, לשעבר מנכ"ל קופת-חולים מאוחדת, בעבירה של מירמה והפרת אמונים בכל הנוגע לגיוס מבוטחים לקופה בניגוד לחוק; ואת יהודה אליאס, ששימש סמנכ"ל השיווק בקופה, בעבירות של שוחד, מירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון, בכל הנוגע לשכירות שירותיהן של חברות השיווק בהן עבדו מקורביו.

חקירת המשטרה החלה בעקבות בדיקת מבקר המדינה בנושא קופת-חולים מאוחדת, שבעקבותיה העביר המבקר, מיכה לינדנשטראוס, 6 נושאים המעלים חשד פלילי ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

בנובמבר 2010 נפתחה החקירה הגלויה, בשיתוף גורמים מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ומפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), מהחוליה לעזרה משפטית בין מדינות ומיחידת להב 433 - היחידה הארצית לחקירת הונאה במשטרת ישראל, וכן מיחידות החקירה של מע"מ ומס הכנסה ברשות המסים.

בדצמבר נחקרו כנרת פרי וגיא-רון באזהרה בחשד לעבירת שוחד הקשורה לחברה שבבעלותם המשותפת, במסגרת החקירה הרחבה יותר בנוגע לחשדות פליליים בקופת-חולים מאוחדת. במסגרת החקירה נעצר אז יהודה אליאס, מנהל השיווק והפרסום של קופת-חולים מאוחדת, בחשד לקבלת שוחד.

הפרשה נחקרה ביאח"ה- להב 433. ראש אגף לחקירות ולמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ', קיבל את המלצות היחידה.

מהפרקליטות, המשטרה ורשות המסים נמסר כי האכיפה הכלכלית מעבר לים תמשך ביתר שאת, וזאת על מנת להבהיר כי כל עבריין שינסה להבריח כספים לחו"ל - אלה יוקפאו, יחולטו, והוא אף צפוי לעמוד לדין גם בגין עצם ההברחה, בין היתר, לפי חוק איסור הלבנת הון.