הטיפ היומי: יצרנית מזון שעשויה לזנק ב-21%

במחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצים על מניית יוניליוור ב"קנייה", אך מורידים את מחיר היעד למנייתה ל-29.9 מ-31.8 אירו, ומנמיכים את תחזית הרווח הנקי למניה ב-5% לרמה של 1.75 אירו ב-2012

חברת יוניליוור (Unilever, סימול באמסטרדם: UNA.AS) היא יצרנית, משווקת ומוכרת של מוצרי מזון, צריכה, טיפוח והיגיינה ברחבי העולם. החברה הוקמה בשנת 1927, ומשרדיה ממוקמים בהולנד.

בתחום המזון, יונילוור מייצרת ומשווקת מיני מרקים, חטיפים, ממרחים ומוצרים קפואים, תחת מותגים שונים כמו קנור, הלמנ'ס, ליפטון וסלים פאסט. כן, היא מייצרת ומשווקת מוצרים לבית, כגון אבקות ונוזלי כביסה, סבונים ומוצרי טיפוח, משחות שיניים ועוד, תחת המותגים פרסיל, דאב, אקס ונוספים. שלל המוצרים משווקים לצרכנים באמצעות סופרמרקטים, רשתות מזון ובתי מרקחת.

בתחילת פברואר דיווחה החברה על תוצאותיה הכספיות ל-2011, ולמרות שההכנסות נטו היו נמוכות בכ-5% מהערכותינו, אנו לא רואים שינוי משמעותי באופן בו החברה מתפקדת. לתפיסתנו, יוניליוור היא אחת ממניות הצריכה הטובות ביותר, כשהיא נהנית בין היתר מצמיחה חזקה בשווקים המתעוררים (צפי לכ-6.6% בשנה הקרובה). לכן, לדעתנו, המחיר בו היא נסחרת כיום מהווה נקודת כניסה טובה למניה, כשאנו צופים כי בטווח הארוך תניב יוניליוור למשקיעים תשואה נאה.

אנו צופים כי מגמת הצמיחה החזקה ביוניליוור תימשך בעתיד ותעקוף את התחזיות. בנוסף, לנוכח השינוי שמובילה ההנהלה הנוכחית, אנו צופים גידול של 6% בצמיחה האורגנית, עלייה ברווח הנקי למניה של 14% בממוצע במהלך 2012-2015 וצמיחה מתמשכת בשיעור של 10%-11%. החברה אף ממוצבת היטב ברשימת המניות שצפויות להציג החזרים גבוהים/תשואה על ההשקעה.

עם זאת, אנו בהחלט מודעים לסכנות בטווח הקצר עבור חברות כמו יוניליוור בשווקים השונים, לפערי המטבע (המניה נסחרת באירו), וכן לעלויות הגבוהות יחסית בפעילות החברה בתחום המיזוגים והרכישות, שהובילה בטווח הקצר לצמצום משמעותי בהחזר על התשואה (ששיעורו כעת עד 14% לשנת 2012).

אנו ממשיכים להמליץ על יוניליוור ב"קנייה", אך מורידים את מחיר היעד למנייתה ל-29.9 מ-31.8 אירו, המשקף פוטנציאל אפסייד של 21%. בהתאם, אנו מנמיכים את תחזיתנו לרווח הנקי למניה ב-5% לרמה של 1.75 אירו ב-2012. מחיר היעד שלנו מבוסס על מכפיל רווח של 17 ומכפיל רווח תפעולי 11.7 לשנת 2012.

מחלקת המחקר, גולדמן זאקס