הפסד ראשון לקרדיט סוויס ברבעון הרביעי מזה 3 שנים

הבנק מדווח על הפסד של 637 מיליון פרנק (698 מיליון דולר) בהשוואה לרווח נקי של 841 מיליון פרנק ברבעון המקביל אשתקד ■ קונצנזוס האנליסטים עמד על רווח של 471 מיליון דולר

קרדיט סוויס , הבנק השני בגודלו בשוויץ מפרסם היום (ה') את התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי ומדווח על הפסד ברבעון הרביעי, הפסד ראשון שמציג הבנק מאז שנת 2008. הבנק השקיע כ-1.07 מיליארד דולר כדי להאיץ את תוכנית הארגון מחדש בבנק ועמוד בדרישות ההון הנוקשות.

ההפסד הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-637 מיליון פרנק (698 מיליון דולר) בהשוואה לרווח של 841 מיליון פרנק ברבעון המקביל אשתקד. קרדיט סוויס פספס בגדול את התחזיות שעמדו על רווח של 471 מיליון דולר.

מנכ"ל הבנק בריידי דוגאן שהודיע על הורדת תחזית הרווח של הבנק והודיע בשנה שעברה על שני סיבובים של קיצוצים במצבת כוח האדם של הבנק, אמר כי משבר החוב באירופה ודרישות ההון הנוקשות פגעו ברווחיות של הבנק. "אכזבה מנתוני הרבעון הרביעי שנובעים מהמאמצים שנקטנו כדי להתאים במהירות את הבנק לשוק המתפתח ולדרישות הרגולציה", אמר.

"אנו עדיין ממשיכים לראות את הלחץ הבא מכיוון החוסר הוודאות ברמת המאקרו", אמר אנליסט מורגן סטנלי שהעניקו המלצת נייטראלי לבנק.

קרדיט סוויס הודיע על קיצוץ של 3,500 משרות יאפשר חיסכון של 2 מיליארד פרנק בשנה עד שנת 2013.

יצויין כי מניית קרדיט סוויס זינקה ב-14% במסחר בשוויץ השנה.