עובדי הרכבת דרשו תשלום מלא על חצי יום עבודה

התוצאה: עשרות אלפי הנוסעים ברכבת בימי חמישי בשעות אחר הצהריים - כולל אלפי חיילים החוזרים מהבסיסים - לא יוכלו להשתמש בשירותיה ■ העובדים: "ההנהלה דרשה לשבור שביתה"

הציבור ייאלץ להמתין 5 שעות לחידוש תנועת הרכבות במדינה בגלל ניסיון סחטנות של ועד עובדי הרכבת: ל"גלובס" נודע כי הוועד סירב לבקשת ההנהלה להתחיל כבר בצהריים בהכנות לקראת חידוש תנועת הרכבות משום שהנהלת הרכבת סרבה לדרישתו לקבל עבור העבודה שכר של יום עבודה מלא. יו"ר ועד עובדי הרכבת היא גילה אדרעי.

כתוצאה מכך, למרות שהשביתה צפויה להסתיים ב-17:00, לא ניתן יהיה לחדש את תנועת הרכבות לפני השעה 22:00 ועשרות אלפי הנוסעים ברכבת בימי חמישי בשעות אחר הצהריים לא יוכלו להשתמש בשירותיה. מדובר בין היתר באלפי חיילים שחוזרים ברכבת מבסיסיהם לחופשות סוף השבוע.

על-פי כללי העבודה ברכבת ניתן לחדש את תנועת הרכבות רק לאחר השלמת הסריקות הבטחוניות לאורך צירי מסילות הרכבת. מדובר בהליך הנמשך כ-5 שעות. משום כך ביקשה הנהלת הרכבת להתחיל בסריקת הצירים כבר בשעה 12:00 על מנת שניתן יהיה לחדש את תנועת הרכבות מיד עם סיום השביתה.

ואולם, אדרעי דרשה בתמורה כי עובדי הרכבת יקבלו תשלום עבור יום עבודה מלא, כלומר החל מהשעה 6:00. ההנהלה סרבה לדרישה מחשש לקבוע תקדים וטענה כי מדובר בסחטנות לשמה. מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה לפניית "גלובס" כי עובדי הרכבת ישובו לעבודה מיד עם סיום השביתה.

מוועד העובדים נמסר בתגובה: "הנהלת הרכבת מתנהלת בחוצפה, לא רק שדרשה מהעובדים לשבור שביתה אלא גם מכפישה את יושבת ראש הוועד".