נחשף ב"גלובס": כת"ש מוכרת 55% ממשאב למש' לבנת

העסקה מתבצעת בעקבות הצורך של דנקנר לגייס כספים כדי לעמוד בפרעונות האג"ח ■ משפחת לבנת תשלם 1.3 מיליארד ש' ■ כלל תעשיות תרוויח מהעסקה 750-850 מ' ש' ■ דנקנר: "העסקה - לשיפור האיתנות הפיננסית של אי.די.בי"

כפי שנחשף ב"גלובס": כלל תעשיות הודיעה היום (ו') כי משפחת לבנת, השותפה הוותיקה של נוחי דנקנר באי.די.בי, תרכוש 55% ממניות חברת משאב המוחזקת כיום על ידי כלל תעשיות (בשיעור של 75%), תמורת 1.32 מיליארד שקל, לפי שווי שוק של 2.4 מיליארד שקל.

העיסקה תניב רווח של כ-750-850 מיליון שקל לכלל תעשיות, רווח של 450-540 מיליון שקל לאי.די.בי פיתוח, ו-400-500 מיליון שקל לאי.די.בי אחזקות.

במקביל לעסקה, הוסכם בין גנדן הולדינגס, שבשליטת נוחי דנקנר, ומנור השקעות לבין משפחת לבנת על יציאת משפחת לבנת מהסכם בעלי המניות הקיים ביניהם בקשר עם שליטתם המשותפת באי.די.בי אחזקות, כך שלבנת לא תיחשב כחלק מגרעין השליטה בקבוצת אי.די.בי ולא תיכלל באותה קבוצת לווים.

בין גנדן, מנור ולבנת סוכם כי ללבנת תהיה אופציית PUT למכירת יתרת אחזקתה באי.די.בי אחזקות (13.33%) לגנדן ולמנור, ולגנדן ומנור תהיה אופציית CALL לרכישת 13.33% ממניות אי.די.בי אחזקות מלבנת.

עד עסקה זו, משפחת לבנת החזיקה 13.3% ממניות אי.די.בי והיוותה, כאמור, חלק מגרעין השליטה בקבוצה, לצד נוחי דנקנר ויצחק מנור. את מניות השליטה באי.די.בי רכשו דנקנר-לבנת-מנור במאי 2003, מידי משפחות רקנאטי וקרסו. מאז, חילקה אי.די.בי דיבידנדים בכ-5 מיליארד שקל, שהחזירו את עלות השקעתם במניותיה.

בד בבד עם ביצוע העסקה תרכוש משאב מלבנת את מניותיה של לבנת ב"תעבורה אחזקות", המוחזקת היום בחלקים שווים על-ידי לבנת ומשאב.

השבוע דיווחה כלל תעשיות כי "בין החברה לבין משפחת לבנת מתקיים משא מתן מתקדם בקשר לרכישת השליטה במשאב לידי תאגיד בשליטת משפחת לבנת". "החברה", כך נמסר, "תדווח על הסכמות סופיות בקשר לעסקה האמורה אם וככל שתהיינה". עוד הובהר כי "הצדדים טרם הגיעו להסכמות כאמור, ואין כל ודאות בקשר לביצוע העסקה".

נזכיר כי אי.די.בי אחזקות נדרשת לגיוס של 250 מיליון שקל עד יוני הקרוב כדי לעמוד בפירעונות האג"ח, ואילו החברה הבת אי.די.בי פתוח זקוקה ל-1.4 מיליארד שקל כדי לפרוע את חובותיה עד סוף השנה.

נוחי דנקנר התייחס לעסקה ואמר כי "החלטנו לבצע מימוש של נכס משמעותי שלנו על מנת לשפר את האיתנות הפיננסית של קבוצת אי.די.בי ולהגדיל את היתרות הנזילות של הקבוצה. בחודשיים האחרונים נבחנו על-ידינו מספר הצעות שקיבלנו מצד קבוצות איכותיות בקשר עם עסקה בכלל תעשיות ו/או באחד מנכסיה, וניהלנו משא ומתן מתקדם עם שניים מהמציעים. אני שמח על כך שלבסוף נחתמה עסקה שנראתה לנו כעסקה הטובה יותר מבין החלופות השונות".

צביקה לבנת: "אנו נרגשים מהיציאה לדרך עסקית עצמאית לאחר 9 שנים של שותפות קרובה עם נוחי דנקנר ועם משפחת מנור בגרעין השליטה בקבוצת אי.די.בי וחברות קרובה שנרקמה בינינו. המהלך של רכישת מלוא הבעלות בתעבורה אחזקות על ידי משאב יאפשר לנו הקמת קבוצה עסקית אשר תכלול את פעילות המלט של נשר ואת הפעילויות המגוונת של תעבורה אחזקות תחת הפלטפורמה של משאב".