בברקליס אופטימיים לגבי מיקרוסופט: אפסייד של 15.2%

"מבחינה היסטורית, בכל פעם שמיקרוסופט השיקה מערכת הפעלה חדשה או גרסה חדשה של אופיס, חטיבת התוכנה של החברה הציגה צמיחה מואצת", טוענים האנליסטים ■ בתחזית הגרועה ביותר צופים האנליסטים דאונסייד של 65% במחיר במניה

בנק ההשקעות ברקליס , פרסם בסוף השבוע סקירה מקיפה על חברת מיקרוסופט , כאשר במרכזה הוא אומנם השאיר את המלצתו לגבי המניה על תשואת שוק, אך העלה את מחיר היעד שלה ל-33 דולר - פרמיה של 8.19% על מחיר השוק של המניה. יחד עם זאת, בברקליס מציינים כי החברה צריכה לבצע שינויים מבניים רבים כדי לתחזק ואף להעלות את רמת הצמיחה שלה, שהואטה רבות בשל התחרות הקשה מצידן של גוגל ואפל .

בברקליס מציינים כי הם ממשיכים לראות הזדמנויות צמיחה חדשות לחברה בחודשים הקרובים, בייחוד לאור העובדה כי בעוד מספר חודשים צפויה החברה לשחרר לשוק את מערכת ההפעלה החדשה שלה - ווינדוס 8, ובתחילת 2013 תשחרר החברה גרסה נוספת של אחת מתוכנות המשרד הפופלריות ביותר שלה - אופיס 15.

"מבחינה היסטורית, בכל פעם שמיקרוסופט השיקה מערכת הפעלה חדשה או גרסה חדשה של אופיס, חטיבת התוכנה של החברה הציגה צמיחה מואצת", טוענים האנליסטים של ברקליס. "יחד עם זאת, בשנת 2013 גם חטיבת החומרה של החברה תציג חידושים מפתיעים בתחום המחשבים, הטאבלטים, ואיחסון הנתונים, כך שגם חטיבה זו תתרום רבות לצמיחה הכללית של החברה".

בברקליס העלו את מחיר היעד של מניית מיקרוסופט לרמה של 33 דולר, כלומר פרמיה של 8.19% לעומת המחיר של המניה כיום - מעל קונצנזוס האנליסטים בשוק. מעבר לכך, בתחזית האופטימית ביותר של ברקליס צופים למניה אפסייד של 15.2% שיכול להתממש ברבעון השני של 2013, בעיקר בעקבות העובדה כי שירותי האונליין העיסקיים שלה יתחילו לשאת רווחים גבוהים והחברה צפויה גם להגיב להתפתחויות הסמארטפונים ושירותי הענן, באמצעות פיתוחים חדשים משלה. "בתרחיש הטוב ביותר מכפיל הרווח של החברה יגדל ל10.5 והרווח למניה יגדל בשיעור של 15% במהלך 2013".

האנליסטים מנמקים את החלטתם להשאיר את המלצתם לגבי המניה על תשואת שוק, בשל החשש הגובר כי השוק הסלולרי המתפתח וטכנלוגיית הענן יישחקו את הצמיחה של החברה. לפיכך, בתרחיש הגרוע ביותר האנליסטים רואים דאונסייד של כ-65% במחיר המניה לרמה של 20 דולר ומכפיל רווח של 8 - זאת במקרה והחידושים של החברה לא יחלחלו לשוק והיא לא תבצע את השינויים המבניים הרצויים.