תבוסה לאדרעי: ביה"ד הורה להפסיק את השיבושים ברכבת

(עדכון) - עובדי רכבת ישראל החליטו הבוקר לשבש את תנועת הרכבות, למרות צו בית הדין לעבודה שהנחה אותם לעבוד כרגיל ■ אחד הנוסעים: "זה סיוט"

שיבושים קשים בתנועת הרכבות הבוקר (ב'): נוסעים רבים דיווחו על ביטולי נסיעות ברחבי הארץ בעקבות מה שמגדירים עובדי הרכבת "תקלה טכנית", אלא שהנוסעים זועמים: מדובר בשיבושים מכוונים ולא בתקלה. יו"ר ועד עובדי הרכבת היא גילה אדרעי.

מדוברות רכבת ישראל נמסר כי העובדים מפרים צו שניתן להם על ידי בית המשפט, הקובע כי עליהם להפעיל את הרכבות. שופטת בית הדין לעבודה בתל-אביב הורתה לעובדים להפסיק את ההשבתה ולשוב במהירות לעבודה, כיוון שההחלטה על הקטרים שיופעלו נמצאת בידי ההנהלה. ביהמ"ש תקפה את ועד העובדים ופסק כי לא הוצגו שום ראיות לכך שהקטרים החדשים אינם בטיחותיים.

בית המשפט הוציא בצהריים צו שמחייב את עובדי הרכבת להפעיל את ארבעת הקטרים החדשים. בדיון טענו העובדים כי נהגי הקטרים לא סיימו את הכשרתם וכי עשויים להיות ליקויים ביטחוניית, אך השוטפת דחתה הטענות וקבעה כי החלטות על הפעלת הקטרים הינן לשיקול דעתה הבלעדי של ההנהלה ואינה להחלטת העובדים.

נוסעים רבים סיפרו על שיבושים קשים בביטול הרכבות הבוקר. סלבה סנדלר שהגיע הבוקר לתחנת אשקלון סיפר בריאיון לערוץ החדשות: "אני קרוב לשעה ברציף. כל חצי שעה אמורה להגיע רכבת - אבל היא פשוט לא מגיעה. חצי מהאנשים שהיו כאן עזבו את הרכבת ונסעו בדרכים חלופיות".

"זה סיוט", טוען סלבה ומדגיש: "אמרו שזה תקלה במערך הרכבת, אבל קשה להאמין שזאת תקלה. אני נוסע יום יום ואני זקוק לרכבת כדי להגיע לעבודה. אני מאחר כבר בשעה, ואף אחד לא יחזיר לי את הכסף שהפסדתי".

נוסעת נוספת סיפרה "ישנם ביטולי רכבות באופן אקראי גם בהוד-השרון וראשון-לציון, שיבושים בכוונה". עובדי הרכבת בתגובה מאשימים את ההנהלה בשיבושים.

מוועד עובדי הרכבת נמסר כי "יוזכר כי ועד עובדי הרכבת לא משבש את עבודת הרכבות ומדובר בארבעה קטרים שנהגי הרכבת בשלב זה אינם יכולים להסיע אותם מסיבות בטיחותיות של חוסר הכשרה מספקת. השיבושים שנגרמו היום הינם פועל יוצא של החלטת ההנהלה שלא להשתמש בקטרים החלופיים שהוצעו".