כלל פיננסים על טבע: "תתקשה לייצר צמיחה אורגנית"

יונתן קרייזמן מבית ההשקעות כלל פיננסים ברוקראז' לקראת דוחות טבע ■ צופה הכנסות של 5.7 מיליארד ד' ורווח של 1.58 ד' למניה - מעל קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות"

תוצאות הרבעון הרביעי של טבע מסתמנות במידה רבה כאנטי-קליימקס לאחר שנה לא קלה - כך מעריך יונתן קרייזמן, אנליסט בכלל פיננסים ברוקראז', בסקירה שפרסם היום (ב') לקראת דוחותיה של טבע - אשר צפויים להתפרסם מחרתיים. קרייזמן צופה מכירות של 5.7 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.58 דולר למניה - מעל קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, שצופה לטבע הכנסות של 5.5 מיליארד דולר ורווח של 1.53 דולר למניה.

בכלל פיננסים נותרים בהמלצת "תשואת שוק" על המניה, ללא מחיר יעד. "להערכתנו, עד להבשלת ההזדמנויות החדשות, טבע תתקשה לייצר צמיחה אורגנית משמעותית לאחר 2012", כותב קרייזמן. "החברה נמצאת בתקופת מעבר בין מודל עסקי בעל תלות גבוהה בקופקסון וגנריקה, למודל המבוסס יותר על תרופות מקור חדשניות".

קרייזמן צופה שיפור בתוצאות של טבע "לאחר מתן תחזיות ל-2012, הודעת buy-back של 3 מיליארד דולר וריצה של 9% במניה מאז ההודעה על חילופי המנכ"ל. בעוד שהתחלה חלשה מהצפוי של הליפיטור עלולה להעיב, להערכתנו, עיקר תשומת הלב תמשיך להיות מופנית למידת השמרנות של התחזית ל-2012".

באשר לקופקסון, צופים בכלל פיננסים מכירות של 1.06 מיליארד דולר - גידול של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועלייה של 4% לעומת הרבעון השלישי ב-2011. "לנוכח הכנסות חזויות של 3.9 מיליארד דולר מהקופקסון ב-2011, תחזית החברה להכנסות של 3.8 מיליארד דולר ב-2012 נראות שמרניות", מסביר קרייזמן, "לבטח אם נלקחת בחשבון עליית המחירים עליה הודיעה החברה לאחרונה".

בסקטור הגנריקה, צופה קרייזמן מכירות של 3.54 מיליארד דולר - זינוק של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. "לאחר שנה דלה, ה-Zyprexa שהושקה בשת"פ עם דר' רדי מהווה ההשקה המרכזית של טבע", נכתב בסקירה. בכלל פיננסים מציינים גם את השקת הליפיטור ב-30 בנובמבר, בשיתוף רנבקסי ההודית - כאשר השתיים מחזיקות בנתח שוק של 35%.