גם השיפוצניקים סובלים: ירידה של 26.3% בתקציב לשיפוץ

ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי: "זהו תהליך קלאסי של ירידה בשוליים. אנו רואים תהליך של האטה אך לא צניחה דרסטית"

האם הקיפאון במכירת הדירות גורם לבעלי הדירות להשקיע יותר כסף בשיפוץ הדירה הקיימת? על פי סקר שנערך לאחרונה באמצעות חברת גאוקטוגרפיה, עבור מרכז הבניה הישראלי, במסגרתו נבדק מה קרה בשוק השיפוצים בחצי השנה האחרונה, נוכח המחאה החברתית והקיפאון בשוק הנדל"ן עולה כי הישראלים משפצים בתקציב נמוך יותר בהשוואה לשנה שעברה.

על פי הסקר, 110 אלף משפחות שיפצו את בתיהן במחצית השנייה של 2011 כאשר תקציב השיפוץ הממוצע עמד בתקופה זו על כ-38 אלף שקל. על פי הסקר הקודם שבדק את התקופה בין אוגוסט 2010 ל-יולי 2011, התקציב הממוצע של השיפוץ עמד על כ-48 אלף שקל. מדובר בירידה של 26.3% בתקציב השיפוץ הממוצע.

עוד על פי נתוני הסקר: גם בכמות שיפוצים ה'גדולים', הנאמדים בתקציב של למעלה מ-100 אלף שקלים נרשמה ירידה משמעותית. בשנה שעברה היה חלקם של השיפוצים הגדולים מכלל השיפוצים כ-18% בעוד בסקר הנוכחי מדובר ב-12% בלבד. בשיפוצים הקטנים יותר, בטווח התקציב של בין 30 אלף שקל עד 100 אלף שקל נרשמה עלייה כאשר בשנה שעברה עמד חלקם היחסי של השיפוצים בתקציב המדובר על 18% בעוד בחצי השנה האחרונה מדובר ב-35% מכלל עבודות השיפוצים. החלק היחסי הגדול ביותר בעבודות השיפוצים נרשם דווקא בתקציב הנמוך ביותר - 21% מכלל עבודות השיפוצים נעשו בתקציב של עד עשרת אלפים שקל.

ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי מציין: "זהו תהליך קלאסי של ירידה בשוליים. אנו רואים תהליך של האטה אך לא צניחה דרסטית. השוק פעיל חי ובועט וצפוי לתפוס תאוצה של ממש בתקופת האביב ולאחר חג הפסח ובמהלך חודשי הקיץ הקרוב. כאמור, במקום למכור נכס, משפחות מבינות כי יש צורך בהשקעה מינורית של כמה עשרות אלפי שקלים ובכך לשדרג את רמת החיים ועל הדרך להשביח את הנכס".

בסקר נבדק גם מה השיפוצים השכיחים יותר בבית. מסתבר שחדר השינה עומד בראש הרשימה, חלל המגורים והסלון במקום השני, שיפוץ המטבח בעדיפות שלישית ובהמשך, בסדר יורד ניתן למצוא את חדר האמבטיה, חדר השירותים, פינת אוכל, חדר ארונות ולבסוף את מרפסת השירות.