רשת NBC תנסה למדוד רייטינג בסלולר ובטאבלט

הרשת תייצר מערכת מיוחדת שתופעל לראשונה במהלך שידורי אולימפיאדת 2012

אחרי ששילמה 2.2 מיליארד דולר על זכויות השידור של אולימפיאדת החורף 2010 ואולימפיאדת הקיץ בלונדון 2012, רשת NBC תנסה גם לגלות יותר על הפילוח של הצפייה באירוע.

הרשת תנצל את האולימפיאדה כדי לייצר מערכת שתספור את הצופים באירוע בכל הפלטפורמות השונות. NBC תייצר שיתוף-פעולה עם גוגל וקומסקור על מנת לבדוק את מספר הצופים בטלוויזיה, בסלולר, במחשבים ובטאבלטים.

הבדיקה תעשה באמצעות פאנל של 3,000 גולשים באמצעות גוגל, ואילו קומסקור תשתמש ב-10,000 גולשים אשר נוהגים לצפות בתוכן בפלטפורמות שונות. מתוכם, כמה מאות הם "חובבי ספורט" מושבעים.

אלן וורצל, נשיא לענייני מחקר ב-NBC, אמר כי המידע שייאסף יהיה חשוב מאוד עבור כל רשת טלוויזיה שמעוניינת לנווט בין פלטפורמות. לדבריו, "מפרסמים רוצים מאוד להגיע לצרכנים בכל הפלטפורמות, וחשוב מאוד להבין כיצד הם מתנהגים במעברי הצפייה".

לכל הצדדים ברור, כי למרות המאמץ לא יהיו בסוף האירוע נתונים מלאים לגבי הרגלי הצפייה העדכניים, אך מדובר בניסיון לעשות צעד נוסף לקראת ההבנה כיצד נראה שוק הצפייה של היום. בכיר ברשת הוסיף כי המידע יאפשר לרשת לקבל החלטות בעתיד לגבי העלאת תכנים נוספים לסלולר ולטאבלט.