פרולור: תוצאות חיוביות בניסוי ארוך טווח לקרישת דם

החברה מדווחת על תוצאות חיוביות מניסוי השוואתי של הגירסא ארוכת הטווח של התרופה להמופיליה פקטור VIIa בעכברים המופילים

חברת פרולור מדווחת היום (ג') על תוצאות חיוביות מניסוי השוואתי של הגירסא ארוכת הטווח של התרופה להמופיליה פקטור VIIa בעכברים המופילים.

הניסוי ההשוואתי תוכנן בכדי למדוד את שיעור ההישרדות של חיות לאחר דימום קשה, רמת טרומבין ופעילות קרישה ראשונית לאחר טיפול ב-Factor VIIa-CTP לעומת טיפול ב-Factor VIIa הקיים בשוק. פעילות קרישה ראשונית הינו פרמטר הנהוג להשוואה בין קרישת דם הצפויה לפני מתן טיפול ב-Factor VIIa לבין קרישת דם בפועל לאחר הטיפול.

בניסוי קודם הראתה הגירסה ארוכת הטווח של פרולור זמן מחצית חיים ארוך יותר ויכולת קרישת דם לפרק זמן ממושך יותר במודל עכברים ההמופילים בהשוואה לגירסה הקיימת בשוק. תוצאות הניסוי החדש מראות כי בהשוואה לגירסה הקיימת בשוק, הגירסה ארוכת הטווח של פרולור הראתה שיעור הישרדות גבוה מאוד של החיות לאחר דימום קשה; רמה גבוהה יותר ולאורך זמן רב יותר של טרומבין; אנזים מרכזי במערך קרישת דם בגוף רמות גבוהות של פעילות קרישה ראשונית.

Factor VIIa ניתן לחולי המופיליה A ו-B, אשר פיתחו נוגדנים לתרופות Factor VIII ו-Factor IX, למניעת דימומים אקוטים.

"תוצאות הניסוי השני שלנו ב-Factor VIIa-CTP תואמות לתוצאות שקיבלנו בניסוי הקודם שערכנו", ציין שי נוביק, נשיא פרולור. "עם התוצאות המוצלחות מניסוי זה של Factor VII-CTP אנו מאמינים שיש לנו תרופה לקרישת דם עם יתרון יחסי מובהק על התרופות הקיימות או כאלו שנמצאות בפיתוח, ושתוכל להיות המובילה בשוק".

"אנו מאמינים שלחולי המופיליה יש צורך ממשי לתרופות שיאריכו את זמן ההגנה מפני דימומים", מסר ד"ר אברי הברון, מנכ"ל פרולור. "התוצאות מאשרות את הפוטנציאל הקליני של Factor VIIa-CTP להיות תרופה מובילה לטיפול בחולי המופיליה רבים אשר אינם מוגנים בצורה מספקת ע"י התרופות הקיימות".