דיווח: מחבל איראני נפצע קשה בבנגקוק במהלך ניסיון פיגוע

התקשורת בתאילנד מדווחת על שני פיצוצים בבנגקוק ■ מדיווחים ראשוניים עולה כי מחבל איראני השליך פצצה על מונית, וכשנמלט מהשוטרים ניסה להשליך פצצה נוספת ופצע את עצמו ■ ובינתיים בישראל: המשטרה מעלה את הכוננות ברחבי הארץ

נמשך גל הטרור העולמי? גבר, ככל הנראה אזרח איראני, נפצע באורח קשה בבנגקוק בירת תאילנד כשפצצה שנשא התפוצצה וגרמה לקטיעת רגליו. כך דיווחו גורמי משטרה וממשל לסוכנות הידיעות רויטרס.

מדיווחים ראשונים על האירוע עולה כי הגבר השליך פצצה על מונית ברובע במרכז בנגקוק. כשהשוטרים ניסו להשתלט עליו הוא ניסה להשליך פצצה נוספת - אך הפצצה פגעה בעץ וחזרה אליו והוא נכשל ונפצע קשה.

"המשטרה שולטת במצב", אמר דובר המשטרה. "אנחנו חושדים שהחשוד מאחסן חומרי נפץ נוספים בתוך ביתו". בתמונה שפורסמה ברשת החברתית "טוויטר", לכאורה מזירת אחד הפיצוצים, נראה האיש שוכב פצוע על מדרכה.

מפקד המשטרה המקומית סיטיפאב באיפרסרט אמר לסוכנות הידיעות AP כי הפיצוצים אירעו כ-100 מטרים זה מזה ברובע עמוס בעסקים ובבתי מגורים. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי התנועה באזור נעצרה.

המשטרה מעלה כוננות

בעקבות הפיגועים נגד ישראלים בחו"ל, משטרת ישראל מעלה את הערנות בכל רחבי הארץ.

המשטרה הודיעה היום (ג') כי בעקבות האירועים האחרונים בחו"ל וההתרעות החליט אגף המבצעים במשטרה להגביר את הערנות בכל חלקי הארץ.

הפעילות המשטרתית תתמקד באזורי שגרירויות ואינטרסים זרים. יושם דגש על מעברים, נמלי תעופה, נמלים ומוסדות שלטון.

בנוסף מסרה המשטרה כי שוטרים הונחו לאבטחה הדדית וקיבלו הוראות פתיחה באש. "את ההנחיות הללו החלו ליישם השוטרים כבר אתמול, מיד אחרי האירועים".

אתמול (ב') נערכה התקפה משולבת בהודו ובגאורגיה נגד נציגויות ישראל שבשיאה נפצעה בינוני טל יהושע קורן - רעייתו של שליח משרד הביטחון לניו-דלהי.

היום, כאמור, פוצץ אזרחי איראני מטעני חבלה וזרק רימוני נפץ בבנגקוק, בירת תאילנד.