שלגון דרדסים הקפיץ את מכירות גלידות נסטלה

כך עולה מנתוני סטורנקסט על שוק הגלידות בשנת 2011 ■ בגלידות נסטלה מנסים לשחזר את ההצלחה עם השקת שלגון אנגרי בירדס ■ גלידת שטראוס נחלשת

מהפך בשוק הגלידות: שלגון דרדסים של נסטלה, שהושק לראשונה בפברואר 2011, עקף במכירות את כל מותגי השלגונים הבודדים - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".

שלגון דרדסים שהושק בישראל כלל חדשנות מוצרית עולמית, שבמסגרתה הוצמדה לראשונה בובת משחק לשלגון. בנסטלה העולמית מתכונים כעת לנקוט גישה זו במדינות נוספות בעולם. לפי נתוני גלידות נסטלה, בשנת 2011 נמכרו 3.9 מיליון שלגוני דרדסים, והמכר הכספי במחירים לצרכן הגיע ליותר מ-20 מיליון שקל.

למרות ההצלחה, בגלידות נסטלה הפסיקו את ייצר שלגון דרדסים וינסו לשחזר את ההצלחה בעזרת השקת שלגון אנגרי בירדס, שגם אליו הוצמדה בובת משחק.

"אנגרי בירדס הוא המשחק המשוחק ביותר בעולם לפי ספר השיאים של גינס, וקהל היעד שלו רחב יותר. דרדסים פנה לילדים עד גיל 10 ואילו אנגרי בירדס הוא מותג שמדבר לילדים עד גיל 17. בחודש הראשון להשקת דרדסים מכרנו 200 אלף יחידות, ואת הכמות הזאת מכרנו תוך 5 ימים בלבד מרגע שהשקנו את אנגרי בירדס. אנחנו צופים שזה יהיה מטורף ושהשלגון יגיע למכירות של 30 מיליון שקל במחירים לצרכן", אומרת סיגל פרוז'נסקי, מנהלת השיווק של גלידות נסטלה.

שלגון דרדסים סייע לגלידות נסטלה לצמצם את הפער מול גלידות שטראוס, ולראשונה בשוק האימפלס (מכירות בחנויות נוחות, קיוסקים ופיצוציות), נסטלה משווה את כוחה לגלידות שטראוס, וכל אחת מהן מחזיקה בנתח כספי של 46% ממכר השלגונים הבודדים.

לפי סטורנקסט, שוק הגלידות רשם בשנת 2011 סטגנציה במכירות והסתכם ב-742 מיליון שקל. נתוני סטורנקסט אינם משקפים את כלל מכר הגלידות, המתבצע גם באתרי בילוי ובנקודות מכירה קטנות, וזה עומד לפי הערכות על 1.3-1.4 מיליארד שקל.

הקטנים נחלשים

גלידות שטראוס, מובילת השוק, רושמת היחלשות עם ירידה של 4.4% במכירות. בהתאם, נתח השוק שלה יורד זו השנה השנייה ברציפות ל-50.43%, לעומת 52.6% בשנת 2010 ו-56.9% בשנת 2009.

לעומתה, גלידות נסטלה מתחזקת זו השנה השנייה ברציפות. מכירות גלידות נסטלה צמחו ב-7.8%, ונתח השוק שלה עלה ל-34.1%, לעומת 31.5% בשנת 2010 ו-27.6% בשנת 2009.

בן אנד ג'ריס מתחזקת אף היא, ואילו 3 השחקנים הקטנים - ריאו, גלידות פלדמן וג'נרל מילס - נחלשים.

בגלידות פלדמן ינסו להתגבר על הירידה במכירות באמצעות המותג "שוקולד השחר", שנמתח לראשונה לשוק הגלידות במסגרת שיתוף-פעולה בין החברות.

לדברי יורם אביגד, מנהל תחום גלידות שטראוס ביוניליוור, החברה תתרכז השנה בעולם הצריכה מחוץ לבית עם המותג מגנום ותרחיב את פעילותה בתחום הילדים בעזרת דמותו של מקס האריה מערוץ הילדים.

במקביל השיקה החברה מספר מוצרים נוספים, כמו למשל מגנום דבל שוקולד עם נוגט, קליק חטיף גלידה וכן מתיחת שלגון בומבה לתחום הגלידה המשפחתית עם השקת קרמיסימו בומבה.

לבד מהשקת שלגון אנגרי בירדס, בגלידות נסטלה השיקו את ה"בננה קיד", שלגון וניל מצופה ג'לי מתקלף, שמחירו לצרכן אמור לעמוד על 3.7 שקלים. בנוסף, החברה מתחה את המותג נסטי לתחום הגלידות והרחיבה את הגלידה מופחתת הקלוריות "סקיני קאו".

שלגון
 שלגון

גלידות
 גלידות