שר האוצר הפורטוגזי: "אנחנו לא יוון; העם תומך ברפורמות"

בראיון לרשת CNBC ניסה שר האוצר לשכנע את המשקיעים שיש הבדלים גדולים בין יוון לפורטוגל ■ "אף אחד לא לא הכתיב לנו את הרפורמות - עשינו אותם כי אנחנו מאמינים בהם"

שר האוצר של פורטוגל אלווארו סנטוס מנסה לשכנע את המשיקיעם כמו גם האיחוד האירופי שהמצב של פורטוגל שונה מהמצב של יוון. בראיון לרשת CNBC הוא ציין שהרפורמות שמבצעת הממשלה נהנות מתמיכת העם ושפורטוגל אף פעם לא תפנה עורף לאיחוד האירופי.

התשואות על אגרות החוב של פורטוגל שברו שיאים חדשים בחודש ינואר בעוד המדינה מנסה לאזן התקציב שלה במסגרת הרפורמות שנדרשה להעביר תמורת חבילת הסיוע שקיבלה המדינה מהאיחוד האירופי. "קשה מאוד לשמור על איזון בין צעדי צנע לבין שמירה על צמיחה סדירה ואין פתרון קסם לבעיה", אמר שר האוצר. "למרות כל התנודתיות, אנחנו יודעים שאנחנו חייבים להישאר במסלול".

סנטוס שלח עקיצה לכיוונה של יוון כשהדגיש שהרפורמות שהמדינתו מקדמת נהנת מתמיכה רחבה מצד הציבור הפורטוגלי ואמר ש"אנחנו חייבים לשכנע את השווקים שאנחנו שונים מיוון, ואנחנו נעשה את זה".

"הרבה לפני שפנינו לעזרה מגורמים חיצוניים, המפלגות שבשלטון תמכו ברפורמות הללו. כל הרפורמות הללו קודמו על ידי ועל ידי עמיתיי בממשלה", המשיך סנטוס. "אנחנו עושים את הרפורמות האלה לא מכיוון שמישהו הכתיב לנו אותם אלא כי אנחנו מאמינים בהם".