אישום: קבוצת פשיעה בב"ש הפעילה בתי הימורים והלבינה כספים

זזה צדיק ו-3 נאשמים נוספים מואשמים בעבירות של ארגון הימורים ומשחקים אסורים, עבירות מס, סחיטה באיומים, תקיפת סתם ועבירות נוספות

הותר לפרסום: בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים הוגש הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע כתב אישום חמור נגד 4 נאשמים, בהם ראש קבוצת פשיעה בבאר-שבע, באשמת הפעלת בתי הימורים ועסק להמרת מטבע זר ששימש כ"מכבסה" להלבנת כספים שהושגו באמצעות עבירות.

כתב האישום, שהוגש נגד זזה צדיק, תושב עומר בן 37, שרית צדיק, מאור רבו ועמוס הללי, כולל 14 אישומים, בין היתר בעבירות של ארגון הימורים ומשחקים אסורים, החזקה וניהול של מקומות הימורים, עבירות מס, סחיטה באיומים, תקיפת סתם ועבירות נוספות.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רונן בוחניק מפרקליטות מחוז דרום, עולה כי זזה צדיק, בעזרת אחרים, הפעיל בעיר באר-שבע ובמקומות נוספים בדרום רשת מועדוני הימורים, בהם התנהלו משחקי קלפים מסוג טקסס הולדם ומכונות מזל. במסגרת זו, נטען באישום, העלימו הנאשמים הכנסות בהיקף שאינו ידוע, אך אינו פחות מ-2.5 מיליון שקל.

עוד נטען כנגד הנאשמים כי נהגו להלבין את כספי ההימורים שהרוויחו בעסק להמרת מטבע - "צ'יינג ברכת טוב", אשר שימש על-פי החשד כ"מכבסה". מחזור עסקאותיו של הצ'יינג בשנים 2010 ו-2011 עלה על 20 מיליון שקל, שהורכבו מרכוש אסור (כספי עבירות) ורכוש אחר.

באישום נוסף מואשם זזה צדיק כי איים על מתחרה בתחום ההימורים, אלי אקרמן, כאשר גילה כי עסקיו מהימורים עשויים להיפגש מפעילות המתחרה. עקב כך, צוין בכתב האישום, התקשר צדיק אל אקרמן ואמר לו: "תגיד לי אקרמן, ממתי נהיית כזה גבר ימניאק, אה?... איפה אתה רוצה להגיע, יחתיכת מניאיק? מה אתה רוצה שאני אקלף לך את העור? ... אני אומר לך טוב... אתה יודע בדיוק איפה המקום שלך".

באישום אחר נטען כי מאור רבו איים על בעל הצ'יינג, אברהם אסולין, כאשר צבר חוב כלפי זזה צדיק, ואמר לו: "איפה אתה? אני מחפש לזיין אותך בתחת... אם לא תבוא היום, אני יבוא אליך לבית וישבור לך עצם עצם בגוף" (השגיאות במקור).

הפרשה נחשפה בעקבות חקירה סמויה של חוקרי ימ"ר נגב - צוות הלבנת הון, יחידת יהלום של רשות המסים ויחידת נותני שרותי מטבע במחלקת הביקורת של משרד האוצר (נש"מ).

במהלך החקירה נתפסו, על-ידי המשטרה ורשות המסים, כספים במזומן ובשיקים בהיקף של כ-4 מיליון שקל, 8 כלי רכב, הוקפאו חשבונות בנק בסך חצי מיליון שקל, נתפס רכוש שנמצא בבתי המעורבים, וכן הוצא צו הקפאת נכסים לשני בתים השייכים לראש קבוצת הפשיעה ובני משפחתו.

החשודים נעצרו במהלך ינואר האחרון, אז הפכה החקירה לגלויה, ומעצרם הוארך לתקופות של בין 4 ל-9 ימים לצורך המשך החקירה, ולחלקם הוארך עד מועד הגשת כתב האישום נגדם היום.

עם מעצרם הוצא צו האוסר פרסום כל פרט מפרטי החקירה, אך הבוקר הוא הוסר, והותרו לפרסום כל פרטי הפרשה.