נתניהו: "מחרתיים אציג את מסקנות ועדת הריכוזיות"

(עדכון) - רה"מ התייחס בישיבת סיעת הליכוד גם לידיעה שפורסמה בבלומברג בנוגע לתשואה הגבוהה של השוק הישראלי ב-10 השנים האחרונות, בהתאמה לסיכון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבטיח לפרסם מחרתיים את המלצות ועדת הריכוזיות והתגאה בכתבה שפורסמה בסוכנות בלומברג אשר החמיאה לכלכלת ישראל.

בישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי "אני בא עכשיו מפגישה עם עורכי סוכנות הידיעות בלומברג שהראו לי כתבה שיצאה עכשיו ולפיה כלכלת ישראל הניבה החזרים על השקעה מנוקים מתנודתיות, גבוהים יותר מכל הכלכלות המפותחות בעולם בעשור האחרון. היו שתי כלכלות בתווך ועוד שינויים, וזה הישג עצום שנובע בין השאר מכך שלקחנו את כלכלת ישראל והוצאנו אותה מכלכלה מאוד ריכוזית, פתחנו אותה לכלכלה תחרותית".

"עשינו את הדברים האלה גם בתנועה שלנו. היא היתה פעם מאוד ריכוזית וחשבנו שיהיה נכון לפתוח אותה. היום יש 130 אלף איש ולא שלושת אלפים איש שמחליטים על ייצוג התנועה. אני חושב שצריך ללכת הלאה בכיוון הזה. אסור ללכת אחורה לתנועה סגורה כשם שאסור ללכת אחורה למדינה סגורה".

בלומברג פרסמה היום, כאמור, כי שוק מניות הישראלי את התשואה הגבוהה ביותר ב-10 השנים האחרונות מבין השווקים המפותחים, בהתאמה לסיכון. אמנם בשנה האחרונה הניבה הבורסה בתל-אביב תשואת חסר לעומת השווקים בוול סטריט ואפילו באירופה אולם בעשור האחרון התמונה שונה.

הדירוג של בלומברג (BLOOMBERG RISKLESS RETURN RANKING) מצביע על כך שהבורסה בת"א הניבה 7.6% ב-10 השנים שהסתיימו אתמול, בהתאמה לתנודתיות, התשואה הגבוהה ביותר מבין 24 שווקים מפותחים. במקום השני נמצא השוק של הונג-קונג עם 6.7%. זאת, למרות מלחמת לבנון השניה, מבצע "עופרת יצוקה" והמאבק המתמשך מול איראן.

"ישראל הוא מקום מרתק להשקעה", אומר המשקיע האגדי מייקל שטיינהרט. "המדינה מוקפת אוייבים, נמצאת כל הזמן על סף השמדה, אולם היא מתרחבת ומשגשגת".

מדד המניות הישראלי (ת"א 25) זינק ב-161% בעשור האחרון, מותאם לדיבידנדים והוא נמצא במקום השלישי אחרי מדדי הונג קונג ונורבגיה. מדד אוסלו היכה אמנם את מדד המעו"ף אולם התנודתיות שלו הייתה גבוהה ב-35% בין השאר בגלל שמניית סטאטאויל מרכיבה 25% מהמדד.

עוד מציינים בכתבה בבלומברג כי המשק הישראלי צפוי לצמוח השנה ב-3.2% לעומת צמיחה של 1.2% במדינות ה-G-10 ויותר מצמיחה של כ-2.2% שצפויה בנורבגיה.