דש: "המחאה עשויה לחזור, מחירי הדיור לא משביעי רצון"

אלכס זבז'ינסקי מדש ברוקראז' מעריך כי הצעדים בהם נוקטת הממשלה ישפיעו על הוזלת יוקר המחיה, אולם מבהיר: "נושא מחירי הדיור - הסיבה העיקרית למחאה - עדיין לא הגיע לפתרון"

הצעדים בהם נוקטת הממשלה כתוצאה מהמחאה החברתית צפויים להשפיע על הוזלת יוקר המחייה כבר במהלך השנה הקרובה - כך מעריך היום (ב') אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בדש ברוקראז'. בתוך כך, מעריכים בבית ההשקעות כי המחאה החברתית עשויה לחזור בשנה הקרובה.

"בתקופה הקרובה יבואו לאישור הממשלה מסקנות של ועדות שונות העוסקות ביוקר המחייה בישראל, דוגמת ועדת קדמי לשוק המזון והוועדה להסדרת ענף הרכב (זליכה)", כותב זבז'ינסקי. "רגישות הציבור לנושא המחירים עלתה מאוד בעקבות המחאה החברתית. יהיה קשה לחברות להעלות את מחירי המוצרים בקצב שהיה נהוג בשנים האחרונות".

לדבריו, הממשלה כבר קיבלה שורה של החלטות בנושא, וביניהן הפחתת חסמי היבוא, אכיפה בתחום ההגבלים העסקיים, בחינת עלויות ייצור ושיווק של מוצרים מפוקחים, הגברת התחרותיות במערכת התחבורה ובשוק הגז, ועוד.

להערכת בית ההשקעות, קיים סיכוי לא מבוטל שהמחאה תחזור במהלך השנה הקרובה - כאשר הנושא של מחירי הדיור, שהיה הסיבה העיקרית למחאה, עדיין לא הגיע לפיתרון שיכול להשביע את רצון הציבור.