דיסקונט משיק מסלולי עמלות מוזלים למשקיעים בבורסה

הבנק משדרג את השירות ללקוחות המנהלים תיק השקעות של יותר מ-700 אלף שקל ■ ללקוחות העוסקים במסחר ומבצעים מעל 20 פעולות בחודש יתן בנק ללא תשלום את מערכת המסחר דיסקונט טרייד

בנק דיסקונט מגדיל את פעילותו בשוק ההון. הבנק משיק את דיסקונטINVEST ‎ ומשדרג את השירות ללקוחות אמידים המנהלים תיק השקעות מעל 700 אלף שקל. מנתוני הבנק עולה כי לקוחות אלו מהווים 8% מהמשקיעים בשוק ההון.

"דיסקונט חוזר לזירת התחרות. אנחנו פועלים לסתום חללים בהם היינו חלשים" אמר מנכ"ל הבנק ראובן שפיגל, במסיבת עיתונאים שערך דיסקונט הבוקר (ב').

לדיסקונט המחזיק נתח שוק של 16% בבנקאות קמעונאית, יש נתח שוק של 11% בלבד בהכנסות משוק ההון ומנתוני הבנק עולה כי 35% מלקוחותיו מבצעים פעילות בשוק ההון באמצעות בנק נוסף. לכן רואים בדיסקונט את הגדלת נתח השוק בפעילות שוק ההון כיעד מרכזי לשנים הקרובות וכאחד ממנועי הצמיחה של הבנק.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2011 עמדו הכנסות דיסקונט משוק ההון על 318 מיליון שקל והוא הבנק הרביעי בגודלו בתחום. "נחזיר את הלקוחות הביתה", אמר שפיגל והציב יעד של הגדלת ההכנסות ב-120 מיליון שקל תוך ארבע שנים, כלומר צמיחה של 20% בסגמנט זה. לצמיחה באמצעות שוק ההון יתרון נוסף מאחר וזו צמיחה שאינה צורכת הקצאת הון ולכן לא פוגעת בהלימות ההון של הבנק.

במסגרת דיסקונט ‏INVEST‏ פתח הבנק ללקוחות המנהלים תיק השקעות מעל 700 אלף שקל ועד 4 מיליון שקל, תשעה מרכזי השקעות מתמחים שמוקמו מחוץ לסניפי הבנק. מרכזי ההשקעות יתנו שירות מתמחה כולל ייעוץ פנסיוני והפנייה לייעוץ מס. בנוסף חתם דיסקונט על הסכם שיתוף פעולה לגבי ייעוץ בניירות ערך זרים עם חברת מורנינגסטאר. ‏

ללקוחות שאינם עוסקים במסחר יוצע מסלול מיוחד - ‏INVEST GOLD‏. במסלול זה ישלם הלקוחות עמלת דמי ניהול חשבון ניירות ערך בשיעור שנתי של 0.8% ויוכל לבצע את כל הפעולות בניירות ערך (קנייה / מכירה) ללא עמלות (למעט מסחר באופציות). ללקוחות העוסקים במסחר ומבצעים מעל 20 פעולות בחודש יתן בנק ללא תשלום את מערכת המסחר דיסקונט טרייד.

לתפיסת דיסקונט אמנם "מהלך שוק ההון" פונה ללקוחות אמידים אך שאר הלקוחות יקבלו בעקבות זאת שירות טוב יותר בסניפים ובמוקד טלפוני ארצי הפעיל עד 11 בלילה. את המהלך מובילים ראש החטיבה הבנקאית יובל גביש ראש החטיבה הפיננסית יגאל רונאי וראש אגף השיווק החדשה טלי קידר. לקידום המהלך יצא דיסקונט בקמפיין פרסומי בן ארבעה תשדירים עם הפרזנטורים הקבועים שלו - מודי בר און וקטורזה.