מאמר: פוטנציאל כי תרופה של ביוליין יעילה נגד צליאק

מאמר בגיליון פברואר של העיתון הרפואי Gastroenterology: ה-BL-7010 מפחית את הרעילות של גלוטן

ביוליין הודיעה היום (ג') כי התפרסם מאמר עם תוצאות פרה-קליניות של BL-7010, טיפול הניתן לבליעה עבור מחלת הצליאק, לפיהן BL-7010 מפחית את הרעילות של גלוטן במודלים של בעלי חיים. המאמר התפרסם בגיליון פברואר של העיתון הרפואי Gastroenterology.

לפי הניסויים הפרה-קליניים, BL-7010 מוריד את רמת הרעילות של גלוטן על ידי כך שהוא מפחית את תהליך העיכול במעי של תערובת המכילה גלוטן. כמו כן, BL-7010 ממתן בחולדות את תגובת מערכת החיסון לגלוטן ומונע את הנזק הנגרם על ידו למעי הדק. על פי המאמר, החומר אינו נספג בגוף, דבר המעיד על בטיחותו כמנטרל גלוטן. תוצאות אלו מצביעות על הפוטנציאל שלBL-7010 להוות חלק מטיפול משולב עם דיאטה נטולת גלוטן כדי למנוע או להפחית מחלות בבני אדם הנגרמות על ידי גלוטן.

"מחלת הצליאק היא מחלה אוטואימונית נפוצה, המופיעה בקרב אנשים עם נטייה גנטית ספציפית כאשר הם נחשפים לגלוטן, חלבון הנמצא בחיטה, שעורה או שיפון", אמרה ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"ל ביוליין. "אין כיום ריפוי או טיפול תרופתי למחלה, והחולים נאלצים לדבוק בדיאטה קפדנית ללא גלוטן למשך כל חייהם. קשה מאוד להתמיד בדיאטה זו והיא אינה יעילה בכל המקרים. יתכן ש-BL-7010 ימתן את התגובה החיסונית של הגוף לגלוטן וימנע נזק במעי הדק. לחומר הפוטנציאל להשתלב כחלק מטיפול יעיל למחלה אשר יכול לשפר את איכות החיים של מיליוני חולי צליאק ברחבי העולם".