מנהל בי"ס בטורקיה: להרוג תינוקות שעלולים לפגוע במדינה

האמירות הקיצוניות עלו למוסטפה אדין בהשעיה מתפקידו ■ הציע להקים מערך דגימות דם מפושעים ולהשוות אותן לדגימות דם שיילקחו מכל תינוק שייוולד במדינה

מנהל בית-ספר יסודי בטורקיה עורר סערה במדינה, לאחר שהציע להעביר את כל התינוקות שיוולדו במדינה סדרה בדיקות מז"פ שמטרתן לוודא שאין בהם פוטנציאל פגיעה במדינה. ואם יתברר שדווקא יש? למנהל בית-הספר הטורקי יש פתרון פשוט: "במקרה כזה, כשנמצא תינוק עם פוטנציאל הרס - צריך לחסלו מיידית".

העיתון הטורקי "הורייט", שמדווח על האמירה הקיצונית, מוסר כי מנהל בית-הספר אמר את הדברים בפגישה שאורגנה על-ידי המשטרה ועסקה בדרכים למניעת אלימות בין ילדים. "אם מתברר שהם מסוכנים למדינה, צריך לחסל אותם עוד לפני שילמדו ללכת", אמר המנהל, מוסטפה איידין.

הוא הציע להקים מערך של דגימות דם מפושעים הרשומים במאגרים המשטרתיים בטורקיה - ולהשוות אותן לדגימות דם שיילקחו מכל תינוק שיוולד במדינה.

אדין לא עצר כאן, כמובן: "ילדים שווים בדיוק כמו המשפחות שלהם. בשכונה שלי, רוב הילדים גנבים, כשאני הולך ברחוב בדרך הביתה הם יושבים בצידי הרחוב ומחזיקים כלבים עזובים כחיות מחמד. ביקשתי מהרשויות להרוס מבנים בשכונות האלה, אבל זה לא נעשה".

שר החינוך הטורקי הודיע הבוקר (ג') על השעיה מיידית של אדין מתפקידו כמנהל בית-הספר, ועל פתיחת חקירה בעקבות אמירותיו.