עו"ד ויסולי נגד דלק נדל"ן: דורש מינוי כונס נכסים לחברה

בנוסף מבקש עו"ד אביעד ויסולי, אחד ממחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן בסדרות ה' וכ"ה, להורות על קיום אסיפות סוג אג"ח נפרדות להצבעה על הסדר החוב

עו"ד אביעד ויסולי, אחד ממחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן בסדרות ה' וכ"ה - הגיש היום (ד') בקשה למינוי כונס נכסים לחברה, בהתאם לסימן ו' בפרק ח' בפקודת החברות.

ויסולי, המחזיק בעצמו אג"ח ה' של דלק נדל"ן בהיקף של 1.2 מיליון שקל ואג"ח כ"ה בהיקף של 740 אלף שקל, מייצג בבקשה את עצמו כמו גם נושים נוספים: מיכאלה וראובן פורר, המחזיקים באג"ח ה' בהיקף של 2.38 מיליון שקל ואג"ח כ"ה בהיקף של 1.5 מיליון שקל; וכן גל פורר, המחזיק באג"ח ה' בהיקף של 229 אלף שקל.

עוד מבקש ויסולי מבית המשפט להורות על קיום אסיפות סוג נפרדות להצבעה על הסדר החוב - תוך הפרדה בין מחזיקים טהורים ומחזיקים נגועים.

ויסולי גם פורט את שלל התחייבויותיו של בעל השליטה בדלק נדל"ן, יצחק תשובה, אשר לא עמד בהן ויש לקיימן - ומציין כי אלה מסתכמות בכ-2.14 מיליארד שקל.

מחזיקי אג"ח ד' (חוב של 150 מיליון שקל) מיוצגים בידי עו"ד גדעון קירש, מחזיקי אג"ח ה' (חוב של 1.4 מיליארד שקל) מיוצגים בידי עורכי הדין אלון בנימיני ורענן קליר, ומחזיקי אג"ח כ"ה (חוב של 580 מיליון שקל) מיוצגים בידי עורכי הדין גיא גיסין וזאב שרף.‏

כזכור, מסמך העקרונות להסדר חוב בין בדלק נדל"ן נחתם לאחר 5 חודשים של משא-ומתן. ההסדר מתייחס לחוב כולל של 2.15 מיליארד שקל ל-3 סדרות אג"ח, ובו תרומה גדולה מצד בעל השליטה: הזרמה של כחצי מיליארד שקל ב-10 השנים הבאות וביטחונות של כ-400 מיליון שקל (שיעבוד מדרגה שנייה על נתח מאחזקתו של תשובה במניות קבוצת דלק, בשיעור של 8% ממניות הקבוצה).

תרומה נוספת של תשובה להסדר תהיה ויתור על חובות וערבויות בגובה של כ-120 מיליון שקל ותשלום מיידי במזומן של כ-40 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. ‏