חצי חינם מעוניינת לרכוש 50% מקניון עיר ימים בנתניה

אזורים: "אנחנו לא מנהלים איתם מו"מ. הם פנו אלינו, כמו שעשו גם גורמים אחרים"

מאז שהממונה על ההגבלים העסקיים לא אישר לקבוצת עזריאלי לרכוש את קניון עיר ימים בנתניה בחודש שעבר, מספר גופים גדולים, מוסדיים ופרטיים, מגלים עניין בפרויקט.

ל"גלובס" נודע כי גם רשת המזון חצי חינם, הנמצאת בבעלות משפחת קופרלי וזכי שלום, הגישה הצעה לרכישת חלקה של אזורים בקניון עיר ימים. לפי שעה, בין הצדדים פערי מחיר גבוהים.

לדברי מוטי קופרלי, רשת חצי חינם הציעה 380 מיליון שקל עבור החזקותיה (50%) של אזורים, אולם האחרונה דרשה 420 מיליון שקל עבור חלקה. הנכס רשום בספרי אזורים בשווי של 285 מיליון שקל (שווי של 570 מיליון שקל לכל הנכס). אזורים זקוקה בדחיפות למזומנים כדי לעמוד בתשלום של כ-175 מיליון שקל בחודש הבא למחזיקי האג"ח שלה.

אזורים בתגובה: "אנחנו לא מנהלים איתם משא-ומתן. הם פנו אלינו, כמו שעשו גם גורמים אחרים".

בספטמבר 2011 חתמה עזריאלי על הסכם לרכישת 50% מהקניון מידי שיכון ובינוי תמורת 370 מיליון שקל. באוגוסט 2011 חתמה עזריאלי על הסכם לרכישת 50% מהקניון מידי אזורים, תמורת 350 מיליון שקל. עלויות נוספות הקשורות בהשלמת הקניון בגובה של 50-40 מיליון שקל היו אמורות היו לחול על הרוכשת.

לבעלי רשת חצי חינם פעילות נרחבת בתחום הנדל"ן המניב ולמגורים. הרשת עצמה מחזיקה בקניון שרונים שנבנה בהוד-השרון בצמוד לסניף של חצי חינם. קניון עיר ימים בדרום מערב נתניה כולל 150 חנויות וצפוי להיפתח בחודש הבא.

מותגי אופנה רבים בחרו שלא לפעול בקניון שרונים, בשל התחרות הצמודה עם קניון של קבוצת עזריאלי. על כך אומר קופרלי: "קיבלנו סטירה מעזריאלי, שכל הסוחרים לא באו אלינו. טוב שלא נתנו לעזריאלי לרכוש את קניון עיר ימים. אין לנו דבש מקניון שרונים. אם פוקס, WEAR.S והמותגים שהעמך קונים, היום זה היה נראה אחרת".