טים קוק: "המזומן של החברה הוא מעבר למה שאנו זקוקים לו"

מנכ"ל חברת הענק אמר את הדברים במסגרת כנס בעלי המניות השנתי שנערך היום ■ לאחר שלא חילקה דיבידנד במשך שנים, החליטה היום החברה עם השווי שוק הגדול בעולם "לשקול בחיוב" את רצונם של משקיעיה ולהחזיר להם חלק מההשקעה

עם קופת מזומנים של יותר מ-100 מיליארד דולר ועם השאלה הגדולה מה לעזאזל לעשות עם הכסף? נראה כי ענקית הטכנולוגיה אפל , תענה לרצונם של מחזיקי המניות שלה, זאת לאחר שהודיעה היום (ה'), בתום אסיפת בעלי המניות השנתית שלה, כי היא תשקול בחיוב חלוקת דיבידנד כדי "לדלל" קצת את ערימת המזומנים שהצטברו בקופתה.

כאמור היום התכנסו בעלי המניות של החברה עם השווי שוק הגדול בעולם, כאשר הנושא המרכזי שעמד על הפרק היה חלוקת הדיבידנד. בתום הצבעה שנערכה בנושא, הצביעו רוב המשקיעים, שביניהם ניתן לציין גם את קאלפר - קרן הפנסיה הגדולה בארה"ב, ומשקיעים מוסדיים נוספים, בעד חלוקת דיבידנד כדי שיוכלו להחזיר לעצמם חלק מההשקעה.

פגישה זו נערכה ימים ספורים לאחר שמניית החברה נגעה בשיא כל הזמנים שעמד על 526 דולר והעניק לאפל את התואר החברה עם השווי שוק הגדול בעולם (480 מיליארד דולר). אנליסטים רבים מציינים כי בעקבות הודעה זו החברה אף תגיע לשיאים חדשים, שכן היא תהיה חשופה כעת למשקיעי "מניות הדיבידנד" הסולידיים, שיזרימו אליה כספים חדשים.

טים קוק אישר את הידיעה כאשר אמר בתום הפגישה כי: "אפל צריכה להיענות לדרישת המשקיעים ולהחזיר להם חלק מהשקעותיהם שיצרו את קופת המזומנים הגדולה, המזומן של החברה הוא הרבה מעבר למה שאנו זקוקים לו".

"לדעתי אפל מתקדמת בצעדי ענק אל עבר מחיר של 1,000 דולר, והיא תגיע לשם להערכתי לכל היותר עד שנת 2015. זה לא אומר שהיא תגיע למחיר היעד הבומבסטי הזה בקו ישר, יכול להיות שהיא תיסוג קצת לאחור, אף בסופו של דבר תגיע ל-1,000 דולר", טוען בעל בלוג המניות הפופולרי קודי וילארד.

יחד עם זאת חשוב לזכור שהחברה מתמודדת בימים אלו עם ביקורת חריפה מצד ארגוני זכויות אדם, על כך שעובדי המפעלים שמייצרים את מכשירי החברה בסין, זוכים לתנאי עבודה בלתי אנושיים שכוללים שעות עבודה רבות.

כך למשל, רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC שידרה נוקדם יותר השבוע כתבת תחקיר על הנעשה בתוככי מתחם הייצור של חברת פוקסקון בשנז'ן שבסין. הכתב ביל וויר מהתוכנית נייטליין זכה להיות העיתונאי הראשון שנכנס למקום בו מיוצרים הגאדג'טים הפופולריים של חברת אפל. שרשרת מקרי התאבדות של פועלי ייצור במתחם ב-2010 ודיווחים חוזרים ונשנים על נהלי העסקה פסולים של קבלנית המשנה העיקרית של אפל עוררו ביקורת ציבורית כלפי החברה.