ביה"ד: לא ניתן להכיר בשלב זה בהתארגנות העובדים בהוט

השופטת הדס יהלום רמזה כי אם כלל הטכנאים של הוט יתאגדו ולא רק הטכנאים של הוט טלקום, אזי ניתן יהיה להכיר בהתארגנות ולחייב את הוט בניהול מו"מ קיבוצי

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב דחה היום (ב') את בקשת ההסתדרות הכללית להכיר במערך הטכני של הוט טלקום כיחידת מיקוח נפרדת, המחייבת את חברת הוט לנהל משא-ומתן להסכם קיבוצי עם העובדים המועסקים במערך המדובר.

עם זאת, בית הדין דחה את טענת הנהלת החברה כאילו הוט כולה הינה יחידת מיקוח אחת, שלפיה כלל עובדי החברה צריכים להתארגן כדי שיכירו בהתאגדותם.

בפסיקה נאמר כי לא ניתן לשלול הכרה במספר יחידות מיקוח נפרדות בתוך קבוצת הוט, כל זמן שמדובר בהתארגנות ראשונית, וכל זמן שהיחידה מאופיינת בייחודיות מובהקת.

כך למשל, ניתן להכיר בסקטור הטכנאים כיחידה נפרדת - אך זאת רק אם מדובר בכלל הטכנאים בחברה ולא רק בטכנאים של הוט טלקום, המהווה חברה-בת מבחינה רישומית ללא עצמאות ניהולית וארגונית באופן מהותי.

"מסקנתנו האמורה לעיל נאמרת לאחר התלבטות קשה, משנוכחנו לדעת כי המשיבות (חברת הוט - ש.נ) מתנגדות להתארגנות העובדים בקבוצת הוט מכל וכל", כך לדברי השופטת הדס יהלום.

השופטת רמזה בכך לביקורת החריפה שהיא עצמה מתחה על הנהלת הוט בדיוק לפני חודשיים, כשקבעה אז כי "דחיפות הפעולות, האנרגיה המושקעת על-ידי המעסיק, הפעולות היזומות שבהן הוא נוקט - כולן ביחד מתאגדות לכדי רושם עז על העובדים כי המעסיק אינו רואה בעין יפה את ניסיון ההתארגנות ויעשה כל הדרוש כדי למנוע אותה".

על-פי השופטת יהלום, מובילי ההתארגנות בהוט עשויים להצליח בקרוב במשימה ולהשיג מספיק מצטרפים בתוך יחידת מיקוח אחת נפרדת שעשויה לעמוד במבחן הייחודיות שקבע בית הדין.

"יש להביע הערכה רבה לנכונותם לתרום ממרצם ומזמנם, תוך עמידה במצב לא פשוט מול הנהלה שמביעה דעתה כנגד ההתארגנות ומעבר לכך", כתבה יהלום בפסיקתה.

את ההסתדרות ייצגו עורכות הדין קרן קלפר וענת גוטמן, ואת חברת הוט ייצגו עורכי הדין גדעון רובין ודפנה שמואלביץ'.