נשים, הסוף לתאי המדידה: כך תתאימו את החזייה הנכונה

הסטארט-אפ הישראלי Brayola מציג פלטפורמה שמאפשרת לנשים לקבל מגירת חזיות וירטואלית, שתסייע לבחור את החזיות שלהן לפי מותג וגודל ■ הרעיון - להשתמש בחוכמת ההמונים כדי להתאים את החזייה הנכונה

כל אישה שמתכננת לרכוש חזייה מכירה כבר את הריטואל הבעייתי הקבוע: המידות ממש לא אחידות בין המותגים. בעוד שמידה 75C תתאים בחזייה של חברה אחת, אותה מידה ממש לא תשב טוב כשמדובר בחברה אחרת.

בעיה זו מביאה בסופו של דבר לכך שלא מעט נשים פשוט מעדיפות לרכוש את אותה החזייה של אותו מותג שאליה כבר התרגלו או פשוט להתחיל בסשן מדידות ארוך במיוחד בחנות. יתרה מזאת, האופציות הנוכחיות לרכישת חזיות באינטרנט הוקמו כיוזמות למכירת ביגוד באינטרנט ולא לוקחות בחשבון את הקשיים המיוחדים ברכישת חזייה לעומת חולצה או שמלה.

סטארט-אפ ישראלי חדש בשם Brayola, שמושק היום (ג') באופן פומבי, בא לפתור את הבעיה. הפלטפורמה מאפשרת לכל משתמשת לקבל מגירת חזיות וירטואלית, שעבורה היא בוחרת את החזיות האהובות שבהן היא משתמשת לפי מותג וגודל. כך היא יוצרת לעצמה זהות בפלטפורמה האינטרנטית של Brayola.

כדי למצוא חזיות חדשות שיתאימו לה, האלגוריתם במוצר החברה מחפש משתמשת אחרת שבחרה באותן החזיות וממליץ למשתמשת הראשונה על חזיות נוספות מהמגירה הווירטואלית של המשתמשת השנייה. זאת, על בסיס העובדה שאם שתיהן לובשות מותגים מסוימים במידה מסוימת, סביר להניח שגם מותגים אחרים יתאימו. משם מציע האתר אפשרויות לרכוש את החזיות אונליין.

חשוב לציין כי האתר שומר על פרטיות המשתמשות ואינו חושף את זהותן, כך שההשוואה בין המגירות נעשית מאחורי הקלעים. למעשה, הרעיון מאחורי Brayola הוא להשתמש בחוכמת ההמונים כדי להתאים את החזייה המושלמת למשתמשת.

מאחורי Brayola עומדת אורית חשאי, יזמת סדרתית שעומדת, בין היתר, מאחורי האתרים mit4mit ו-ramkol, ועד לאחרונה עבדה כמשקיעה בקרן ההון סיכון כרמל ונצ'רס במשך שנתיים.

לדברי חשאי, "הרעיון של Brayola פשוט. איפשהו בחוץ יש אישה שאולי לא נראית אותו דבר או מתנהגת אותו הדבר, אבל יש לה בדיוק את אותן החזיות במגירה שלה. המוצר של Brayola ימליץ על חזיות חדשות על בסיס מה שבחרו נשים אחרות שחולקות את אותה המידה ואת אותו הסגנון".

עוד מוסיפה חשאי כי "נשים נוטות להאמין שהן לחלוטין ייחודיות, אבל הן חולקות הרבה צרכים, במיוחד בכל מה שקשור לחזיות. כעת נשים יכולות לעזור אחת לשנייה לגלות חזיות חדשות רק באמצעות שיתוף פשוט של החזיות שהן בעצמן משתמשות".

ב-Brayola השקיעו היזמים הסדרתיים שחר סמירין ורועי מור, שהקימו בין היתר את חברת GetTaxi.