הכצעקתה?

האם הגורם לזינוק ברייטינג של "עובדה" הוא שיבוצה לפני "האח הגדול"?

‏‎‎‏"עובדה", יום ג' 21:00, ערוץ 2 קשת

‎‎הרייטינג של "עובדה" השנה שובר שיאים. אני מקווה שאף אחד במערכת התוכנית לא יכעס עליי אם אומר שעם כל ההערכה לפועלם התיעודי, הרי שהפרמטר המכריע בזינוק ברייטינג הוא השיבוץ בתוך הסנדביץ' שבצידו האחד מהדורת החדשות ובצידו השני "האח הגדול".

השיבוץ הזה הכניס את המבקרים לדילמה מסוימת: מצד אחד, נחתכה תוכנית התחקירים החשובה עד כדי מחצית, והפכה ל"כמעט מעברון" בדרך אל הווילה המפורסמת. מצד שני, צופים בה עתה הרבה יותר אנשים.

‏צפיתי בחלק הראשון של תחקיר קלמנוביץ', ולא מצאתי לנכון להמליץ עליו, בעיקר בגלל שוליות הנושא: מה אכפת לי אם הטיפוס במפוקפק הזה חוסל בידי המאפיה הרוסית, הק.ג.ב, או כל גורם אחר שהיה יכול לרצות במותו? כלומר, מרתק ככל שיהיה הסיפור, לא הצלחתי להבין למה הוא חשוב.

מצד שני, אין ספק כי הקדימון לתוכנית שתשודר הערב (ג') הוא אולי הדרמטי ביותר שאני זוכר לתוכנית טלוויזיה, כמעט הבטחה לתיעוד של "חיסול בשידור חי". עכשיו נותר רק לבדוק האם, כמו שקורה לפעמים, לא האפיל הקדימון בדרמטיות שלו על התוכנית עצמה.

‎‎בין בילי לדבילי

‎‎טקס האוסקר ערוך ומתורגם, יום ג' 21:30, "יס 1"; 22:00, "הוט גולד"

‏‎‎בהנחה שלא נשארתם ערים בלילה שבין ראשון לשני (ותודה לשסע בשמלה של אנג'לינה שיכול להעיר גם מתים, לא רק מנומנמים), ושרגעי השיא ששודרו אמש (ב') בהרחבה בכל ערוצי הטלוויזיה לא הספיקו לכם, אתם מוזמנים לצפות הערב בגירסה המכווצת והמתורגמת של טקס האוסקר.

יש לכך כמה יתרונות: ראשית, לא צריך לשאת את חלוקת הפרסים בקטגוריות כמו "אפקטים מיוחדים בסרטים תיעודיים זרים, בעלי תסריט מקורי מתורגם" (קטגוריה שהמצאתי כרגע כמובן, אבל זה מה שקורה כשיש לילה משמים לחשוב בו יותר מדי מחשבות בזמן שמחלקים פרסים אזוטריים).

שנית - לא צריך להתאמץ להבין את הניואנסים באנגלית של בילי קריסטל, ואפשר להתרכז בשאלות הרות-גורל כמו (נשבע לכם שהפעם אני לא ממציא: זו הייתה השאלה שהאפילה על כל האחרות באתרי האינטרנט השונים שסיקרו את הטקס): האם זו פטמה שחמקה החוצה מהמחשוף של ג'ניפר לופז, או שהיא סתם שמחה להעניק את הפרס ביחד עם קמרון דיאז?

בתווך יש המון בינוניות הוליוודית מלוטשת ומרוטשת: הבדיחות של קריסטל הן "חצי-מצחיקות", החיוכים מזויפים, הזוכים לראשונה, או במפתיע, נרגשים באמת, היתר מזייפים שיאים באופן שרק מריל סטריפ חומקת ממנו: הגברת הראשונה של הוליווד מגדירה מחדש את המושג "קלאסה": בלבוש, בחיוך, בנון-שלנטיות ובאלגנטיות.

‏אם אתם לא "כועסים" על ההפסד לאיראנים, ולא מפריע לכם לראות כל-כך הרבה בגדי מעצבים בזמן שאתם מתכרבלים על הספה בטרנינג - זה המקום עבורכם.