70% מהציבור: תוכניות האקטואליה ברדיו מאוזנות

כך עולה מסקר שנערך עבור כנס הרדיו הבינלאומי +FM של המרכז הבינתחומי

70% מהציבור סבורים כי תוכניות האקטואליה ברדיו מאוזנות מבחינת הצגת דעות שונות ביחס לאירועים המסוקרים - כך עולה מסקר שנעשה על-ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. 92% מעריכים כי שידורי האקטואליה והחדשות אמינים מבחינת המידע שהם משדרים.

ביום שני הקרוב יציג מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, את נתוני הסקר שעוסק בהרגלי האזנה ועמדות כלפי הרדיו בישראל. הסקר נערך במיוחד עבור כנס הרדיו הבינלאומי +FM של בית-הספר ע"ש סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, בשיתוף "גלובס". הסקר נערך על-ידי מכון המחקר "מדגם", בקרב 510 דוברי עברית הנוהגים להאזין לרדיו.

על-פי הסקר, 84% מהציבור מוצאים את שידורי האקטואליה והחדשות ברדיו כהוגנים ביחס לגורמים המסוקרים ולמרואיינים.

יצוין כי נתונים אלה סותרים את הטענות הרבות הנשמעות באחרונה, לפיהן התקשורת, ובכללן תוכניות האקטואליה והחדשות, מוטה על-ידי אג'נדה שמאלנית של מגישיהן.

כך למשל, בטקס קבלת פרס לביקורת התקשורת מטעם האגודה לזכות הציבור לדעת, שהתקיים בתחילת השבוע, אמרה הזוכה איילת שקד, יו"ר תנועת "ישראל שלי", כי "כלב השמירה של הדמוקרטיה הלך לישון".

שקד, שניהלה בשנה האחרונה מאבק נגד גלי צה"ל בשל היותה תחנה "שמאלנית" כהגדרתה, אמרה עוד כי "בתקשורת הישראלית יש צנזור. צנזור נסתר, צנזור טבעי. אתם, אנשי התקשורת, אתם הצנזור האמיתי, ואצלכם הציבור השקוף מצונזר".

מהסקר עולה כי השעות המואזנות ביותר ברדיו הן עד 12:00 בצהריים - 78% נוהגים להאזין לרדיו בשעות אלה. 80% מהנשאלים אמרו כי הם נוהגים להאזין לרדיו באוטו. 59% אמרו כי הם מאזינים לרדיו גם בבית, ו-33% אמרו כי הם מאזינים לרדיו במקום העבודה.

בקרב המאזינים לרדיו באמצעות האינטרנט והסלולרי, 87% בוחרים להאזין לתחנות רדיו ישראליות דרך אתרי האינטרנט שלהן, ו-18% מאזינים דרך האפליקציות של תחנות הרדיו הישראליות. 11% אמרו כי הם מאזינם לתחנות רדיו מחו"ל.

רדיו
 רדיו