חברת הביטוח שירביט תפצה את שחר גרינשפן ב-11 מיליון שקל

בפשרה שנחתמה בין משפחתה של גרישנפן בת ה-14 לבין חברת הביטוח של הנהג הדורס, נקבע כי למשפחה ישולמו 11 מיליון שקל לצורך מימון טיפולי השיקום

שנתיים וחצי לאחר ששחר גרינשפן בת ה-14 נדרסה על-ידי הנהג השיכור מרק פטריק שהותיר אותה משותקת, ניתן לומר כי מאבקה של המשפחה נגד עונשו הקל של הנהג הפוגע הסתיים.

בהסכם פשרה שנחתם עם חברת הביטוח שירביט נקבע כי 11 מיליון שקל ישולמו למשפחה לצורך מימון הטיפולים היקרים לשיקומה של שחר - כך פרסם הבוקר (ו') יורם ירקוני ב"ידיעות אחרונות".

משפחתה של גרינשפן, שנפגעה אנושות כשהייתה בת 12, תבעה לפני שנתיים מחברת הביטוח שירביט פיצויים בסך כ-36 מיליון שקל. החברה, מצידה, טענה כי מחקרים מראים כי שחר לא תחיה 14 שנים מיום התאונה, ועל כן הפיצוי אמור להיות מופחת בהרבה. לאחר הדיון תקפו בחריפות נציגי החברה את מה שהם מכנים "קמפיין מתוכנן" נגד שירביט.

בהסכם שנחתם לאחרונה בין הצדדים נקבע כי שירביט תשלם למשפחת גרינשפן 8.7 מיליון שקל. 2.6 מיליון שקל נוספים תקבל המשפחה מביטוח לאומי.

בתביעתם, דרשו הוריה של שחר, נחמה וישראל, לקבל פיצוי על כך שנאלצו להפסיק לעבוד בשל הצורך לטפל בבתם המשותקת. בנוסף, ביקשו בני המשפחה ציוד מיוחד הנחוץ לשיקום ולהעסקת מטפלים בבית, כדי שלא ייאלצו לשלוח את שחר למוסד סיעודי.

לפני כשנתיים נדרסה גרינשפן על-ידי הנהג השיכור מרק פטריק. המקרה עורר סערה ציבורית, לאחר ששופטת התעבורה בפתח-תקווה, טל אוסטפלד, גזרה על פטריק במסגרת הסדר טיעון קנס כספי של 1,000 שקל ועבודות שירות של 600 שעות.

בעקבות גזר הדין פירסמה יעל, אחותה של שחר, מכתב בפייסבוק, שבעקבותיו גברה הסערה הציבורית. "האדם שלקח מאחותי את החיים, שהרס משפחה שלמה, הולך לחיות את חייו כאילו דבר לא קרה", כתבה.

ההסכם שהושג יוגש בקרוב לאישור בית המשפט המחוזי מרכז. "המשפחה מרוצה שהעניין הסתיים, והיא יכולה להניח אותו מאחוריה, ולהתפנות אך ורק לטיפול בשחר", אמרה עו"ד ענת קאופמן המייצגת את משפחת גרינשפן.

עוד הוסיפה קאופמן כי "יש לזכור שהמאבק עוד לא נגמר, ואנו מנהלים קרב נוסף, ולא פחות חשוב, בבית המשפט העליון, במטרה לבטל את פסק הדין נגד הנהג הדורס".