פייסבוק גייסה לצורך ה-IPO את דויטשה בנק וסיטיגרופ

פייסבוק שכרה את שירותיהם של דויטשה בנק, קרדיט סוויס וסיטיגרופ על מנת שיעבדו על ההנפקה הראשונית לציבור ■ בכך הם מצטרפים למורגן סטנלי, JP מורגן, גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה וברקלי'ס

פייסבוק שכרה את שירותיהם של דויטשה בנק, קרדיט סוויס וסיטיגרופ על מנת שיעבדו על ההנפקה הראשונית לציבור שלה בהיקף 5 מיליארד דולר, ובכך הגדילה את מספר הבנקים המעורבים לתשעה, כך מדווח "בלומברג" על פי מקור המקורב לעניין.

שאר הבנקים המעורבים בהנפקה הם מורגן סטנלי, JP מורגן, גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה, ברקלי'ס, ואלן אנד קו. כל תשעת הבנקים יוסיפו לאשראי שיעמוד לרשות החברה 2.5 מיליארד דולר, ועל פי המקור המהלכים ייסגרו תוך מספר שבועות.

על פי התשקיף שפרסמה פייסבוק לקראת ההנפקה, היא שואפת לגייס 5 מיליארד דולר. לפי ההערכות, ההנפקה תתבצע לפי שווי שעשוי לנוע בטווח שבין 50 ל-100 מיליארד דולר. עוד עולה מהתשקיף, כי היקף ההכנסות של פייסבוק ב-2011 עמד על 3.71 מיליארד דולר - פי 2 בהשוואה להכנסות שלה ב-2010, והרווח הנקי שלה ב-2011 נאמד ב-1 מיליארד דולר, בהשוואה ל-606 מיליון דולר ב-2010 ו-229 מיליון דולר ב-2009. פייסבוק לא חשפה כמה פרטים חשובים - מהו טווח המחירים בו היא מתכוונת למכור את מניותיה ומהי כמות המניות שהיא מתכוונת למכור. הערכות בקרב האנליסטים הן כי פייסבוק תהיה בעלת שווי שוק של 80-100 מיליארד דולר.