פסגות נערך להפחתת דמי הניהול: יפטר עשרות עובדים

בבית ההשקעות נערכים להפחתת דמי הניהול ומבקשים להתייעל, בין היתר על-ידי פיטורי עובדים ■ פסגות: אין תגובה

בית ההשקעות פסגות יפטר עשרות עובדים במסגרת ההיערכות להפחתת דמי הניהול בשוק הפנסיוני. מנכ"ל פסגות הוא רונן טוב. בית ההשקעות מעסיק היום כ-800 עובדים.

לאחרונה הגיע משרד האוצר להסכמה עם יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, ח"כ חיים כץ (ליכוד), בסוגיית דמי הניהול. משנת 2014 תרד תקרת דמי הניהול המותרים לגבייה בקופות הגמל לתגמולים ובביטוחי המנהלים לרמה של עד 1.05% מהצבירה ועד 4% מההפקדות השוטפות. עיקר ההפחתה יחול כבר בשנת 2013 - אז הגופים יורשו לגבות דמי ניהול של עד 1.1%.

גורמים בשוק ההון העריכו כי בתי ההשקעות יגיבו בפיטורי עובדים במסגרת תהליכי התייעלות, וגם הממונה על הביטוח באוצר, עודד שריג, אמר כי על בתי ההשקעות להתייעל. מניות הביטוח והפיננסים כבר הגיבו בירידות חדות בבורסה בעקבות ההחלטה להפחית את דמי הניהול, ומחקו כ-1.3 מיליארד שקל בשבוע.

דמי הניהול הממוצעים של פסגות עומדים על 1.06%, כאשר הפחתת תקרת דמי הניהול צפויה להביא לפגיעה בהכנסות ולהפחתת שווי בית ההשקעות. רק בשבוע שעבר נודע כי קרן אייפקס, המחזיקה בשליטה בפסגות, הפחיתה את שווי בית ההשקעות ב-45% בשנה ל-2 מיליארד שקל. אייפקס ישראל רכשה את פסגות בנובמבר 2010 לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל. זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס ישראל, העריכה כעבור שבועות ספורים את שווי בית ההשקעות ב-3.67 מיליארד שקל.

מפסגות לא נמסרה תגובה לידיעה.