ישראל מחליטה לעזור: תשלח סיוע הומניטרי לאזרחי סוריה

משרד החוץ פנה לארגון הצלב האדום הבינלאומי בבקשה לסייע ■ נציגי הארגון בארץ השיבו, כי לאחר שיבחנו הצרכים, תועבר לישראל תשובה מפורטת

משרד החוץ פנה לארגון הצלב האדום הבינלאומי והציע כי ישראל תעביר באמצעותו סיוע הומניטרי לאזרחי סוריה. נציגי הארגון בארץ השיבו, כי לאחר שיבחנו הצרכים, תועבר לישראל תשובה מפורטת.

הפנייה התבצעה בהנחיית שר החוץ, אביגדור ליברמן, שהפנה את סמנכ"ל משרד החוץ לארגונים בינלאומיים, אביתר מנור, לבצע הפנייה לארגון הצלב האדום.

"מדינת העם היהודי אינה יכולה לשבת בלי לעשות דבר בעת שבמדינה שכנה מתרחשות זוועות ואנשים מאבדים את עולמם", אמר ליברמן. "גם אם מטבע הדברים ישראל איננה יכולה להתערב בנעשה במדינה עימה אין לנו קשרים דיפלומטיים, זוהי חובתנו המוסרית להושיט לפחות עזרה הומניטארית ולעורר את העולם לפעול להפסקת הטבח".

"אנחנו לא צריכים לפעול, בטח לא לבד. זה בלתי נתפס איך הקהילה הבינלאומית לא מצליחה להפסיק את שפיכות הדמים בסוריה וזה צריך להדליק נורות אדומות גם ביחס לישראל", אמר הבוקר שר החוץ בראיון לגלי צה"ל. "כנראה שאף אחד לא יכול לערוב לנו או למישהו אחר. מה שקורה בפועל, למרות כל ההצהרות, זה שלא מצליחים להפסיק את האלימות. זה אינטרס של ישראל".

בתוך כך, נמשך הקטל בסוריה ולפי דיווחים שונים, 177 בני אדם נהרגו אתמול במדינה, רובם אזרחים ו-6 מהם חיילים סורים שערקו. גופותיהם של העיתונאית מארי קולווין והצלם ראמי אולצ'יק שנהרגו בעיר חומס, נחתו הבוקר בפריז.