אהוד ברק ואמנות כיפוף האמת

לא אשכנזי גרם להדחת גלנט אלא גלנט עצמו, אבל ברק רוצה עוד אשמים

בעוד ראש הממשלה עוסק בארה"ב בעניין הגרעין האיראני, שר הביטחון שלו מקדיש את מיטב עתותיו לעיסוק ברמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. לא די בטיוטת הדוח של מבקר המדינה. אהוד ברק לא מסוגל לעבור לסדר היום על תגובת אשכנזי שכרמטכ"ל הוא היה נתון למתקפה מצד ברק ואנשיו.

בהודעה לעיתונות שפורסמה הבוקר (ג') קובע ברק כי "אסור לתת יד לטיוח, עלינו לאמור את האמת".

וכרגיל אצלו, מיד הוא עושה את ההיפך - גם מטייח וגם אומר אי-אמת.

מינוי בצל עבירות בנייה

בהודעת ברק נאמר כי יואב גלנט היה קורבן "ההתנהגות הנפסדת" של אשכנזי. ומה העובדות? ב-5 בספטמבר 2010 החליטה הממשלה על מינוי אלוף גלנט לרמטכ"ל, על-פי המלצת אהוד ברק (שנעשתה, בניגוד למקובל, ללא תאום עם הרמטכ"ל אשכנזי).

על המינוי העיב תחקיר של העיתונאי קלמן ליבסקינד מ"מעריב" על עבירות נדל"ן ובנייה של גלנט במושבו עמיקם. ועדת טירקל למינוי בכירים החליטה כי ממצאי התחקיר אינם מונעים את מינוי גלנט.

גורמים אחרים, כמו ח"כ מיקי איתן והתנועה הירוקה, חשבו אחרת ונאבקו לביטול המינוי. בסופו של דבר הגיעה הפרשה לביקורתו של המבקר מיכה לינדנשטראוס, והוא קבע כי גלנט "פלש לשטח ציבורי וסירב במשך שנים לדרישות לפנותו; עשה שימוש חורג במשך שנים בשטח ציבורי; חתם על תצהירים כוזבים".

המבקר והיועץ נגד המינוי

דוח המבקר עבר אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שקבע: "הנתונים הקיימים באשר להתנהלותו של האלוף יואב גלנט מעלים קשיים משפטיים משמעותיים באשר לסבירות ההחלטה למנותו לרמטכ"ל... ספק אם ראוי מבחינה ערכית להותיר בעינה את ההחלטה בדבר המינוי".

גלנט "התפטר", מחוסר ברירה.

כלומר, דבר אחד בטוח: לא גבי אשכנזי גרם להדחת גלנט - אלא גלנט עצמו, בגלל מעשיו. אבל אם ברק רוצה עוד אשמים לכך שמומלצו, גלנט, לא נמצא ראוי, אז הנה: התחקירן ליבסקינד, התנועה הירוקה, ח"כ מיקי איתן, מבקר המדינה והיועץ המשפטי.

לא אשכנזי. אבל ברק רוצה את אשכנזי - אז הוא קצת, קצת הרבה, מכופף ומעקם את העובדות, אפילו שהן יותר קשיחות מהמזלגות של אורי גלר.

ברק כמו גלנט

"צה"ל ולוחמיו ראויים לפיקוד, גם בדרג העליון, שיכול להביט בעיניהם ולאמר 'ממני תראו וכן תעשו'". עוד ציטוט ברקי מתחום המבט בעיניים. שר הביטחון חשב שגלנט הוא אדם שבדרכיו צריכים להלך חיילי צה"ל.

הוא המשיך לחשוב כך גם לאחר שפורסמו הגילויים על מעשיו של גלנט; וגם לאחר שהמבקר והיועץ המשפטי קבעו כי מינוי גלנט אינו ראוי. כי גם הוא, ברק עצמו, הוא כזה - אדם שבז לחוק, עושה לביתו על חשבון המדינה, בורח מאחריות.

אני מציית לברק

מצאתי לנכון לשטוח את העובדות הללו אך ורק מתוך ציות להנחיית שר הביטחון "לאמור את האמת".