איזו הפתעה מתכננת לנו מיקרוסופט

צריך אומץ רב כדי לבוא לתערוכה כל-כך גדולה ולהכריז שאתה טוב יותר מכולם

רק שנתיים עברו מאז הציג סטיב ג'ובס את האייפד לראשונה והמכשיר כבר הספיק לחולל מהפכה אמיתית בעולם המיחשוב האישי.

האייפד החדש השתלב יפה עם האייפון, שיחגוג השנה את יום הולדתו החמישי, ועם איי-טיונס, חנות המוזיקה והאפליקציות הגדולה בעולם. ביחד הם יצרו מכונת מזומנים אדירה ושליטה ללא עוררין של אפל בעולם חדש, שבו מיקרוסופט הפכה לשחקן קטן. לפחות כרגע.

בשנים האחרונות התרגלנו לראות את מיקרוסופט נחבטת שוב ושוב. זה התחיל בפלופ האדיר 'ויסטה', מערכת ההפעלה הכושלת שאיכזבה מיליוני משתמשים. זה המשיך במענה הכושל לאייפד אותו הציג סטיב באלמר בגאווה בינואר 2010. הטאבלט עליו הכריזה אז מיקרוסופט ביחד עם HP נעלם במהירות שבה הופיע.

בהמשך, ראינו את מיקרוסופט מנסה להשיב את כבודה האבוד בעולם הסלולר. כבר כתבנו כאן בשנה שעברה כיצד התקבלה מערכת ההפעלה חלונות לסלולר בספקנות רבה ואיך נחתך הבונוס של סטיב באלמר בשל הישגיה הקלושים של מיקרוסופט בתחום.

ובכן, נראה שמיקרוסופט יוצאת סוף סוף לקרב אמיתי. בתערוכת הסלולר שנערכה בברצלונה בשבוע שעבר שכרה החברה כהרגלה שטח ענק, אולם השנה החליטה מיקרוסופט לנקוט בקו לוחמני מקורי.

היא לא הציגה מוצר כלשהו בשטח התצוגה שלה. הדבר היחידי שהיה שם הוא במה רחבה שאליה הזמינה מיקרוסופט את כל מי שהתחשק לו להתחרות עם הסלולרי שלו כנגד מכשיר סלולרי המבוסס על מערכת ההפעלה החדשה של חלונות.

"אנחנו 'נעשן' את כל מי שיתחרה נגדנו", הכריזה מיקרוסופט, והתכוונה לכך שתנצח ללא עוררין כל מתחרה, "ומי שיוכל לנצח אותנו בביצועים, באפליקציה כלשהי על פי בחירתו, יזכה בפרס כספי של מאה אירו". לאחר ארבעה ימי תערוכה ומאות מבקרים שניסו את כוחם, גברה מיקרוסופט על מתחריה ב-90% מהמקרים.

בימים בהם ביקרתי בביתן ראיתי עדויות למספר ניצחונות על מיקרוסופט. מעניין לציין שאף אחד מהם לא קרה באמצעות אייפון. אם תרצו, היה זה גימיק ותו לא.

אבל אם תחשבו לעומק, צריך אומץ וביטחון עצמי רב לבוא לתערוכה כל כך גדולה ולהכריז בפומבי שאתה טוב יותר מכולם. נראה שאנשי הענקית מרדמונד החליטו להסיר את הכפפות. ייתכן שהם יודעים משהו, שהעולם עדיין לא יודע, לגבי החידושים שהחברה מכינה לנו.

כדי להילחם באמת, צריכה מיקרוסופט להציג בשוק גם טאבלטים מבוססי חלונות, שלשם שינוי יהוו תחרות אמיתית לאייפד. האם הם בדרך לשוק? ימים יגידו.

יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל