ועד עובדי הרכבת פתח בשביתת פתע של עבודות הפיתוח

משמעותם של העיצומים הינם כי לא יהיה פיתוח קווים, סגירות קווים- לא יסגרו קווים לטובת עבודות פיתוח ■ הוועד שחושש מזעם הציבור החליט הפעם להשאיר את תנועת הרכבות כסדרה ■ עופר עיני: "עובדי הרכבת לא ישתפו פעולה עם הרפורמה"

רכבת ישראל- הסיפור שלא נגמר. הבוקר (ה') פרסמו ההסתדרות וועד עובדי הרכבת הודעה לפיה בכוונתם לפתוח בעיצומים במסגרתם יוקפאו כל עבודות הפיתוח ברכבת ישראל - החל ממחר. משמעותם של העיצומים הינם כי לא יהיה פיתוח קווים, סגירות קווים- לא יסגרו קווים לטובת עבודות פיתוח. זאת בנוסף להנחיית יו"ר ההסתדרות עופר עיני לעובדי הרכבת שלא לשתף פעולה עם הרפורמה.

אולם, כנראה שבוועד הרכבת ובההסתדרות חוששים מזעם הנוסעים ולכן החליטו להשאיר את תנועת הרכבות לנוסעים כסדרה, למרות שאין להם מניעה חוקית מלעשות כך. אולם, עצירת פיתוח הרכבות תדחה פתיחתם של קווי רכבת חדשים ובמידה וייפגעו גם עבודות התחזקוה אז סביר להניח שהדבר ישבש את פעילותם של הקווים הקיימים.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "בשלב זה בחרנו לערוך עיצומים באופן מידתי ובצורה שאינה פוגעת בציבור הנוסעים. אנחנו קוראים לשר התחבורה ולהנהלת הרכבת להפסיק להסלים את המצב ולחזור מידית לשולחן המו"מ, זאת כדי שלא נצטרך לנקוט בצעדים נוספים".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני: "דירקטוריון הרכבת ממשיך לנקוט בצעדים חד-צדדיים תוך הסלמת יחסי העבודה. עובדי הרכבת לא ישתפו פעולה עם הרפורמה, המשמעות היא שלא תהיה רפורמה".

כאמור, אמש דירקטוריון רכבת ישראל דן הערב לראשונה מאז הכריז שר התחבורה ישראל כץ על תוכנית הרפורמה שגיבש, לפיה יוקמו 3 חברות בנות ברכבת, בתוכנית. בדיון לא התקבלו החלטות בנוגע לתמיכה בתוכנית הפיצול אולם עצם קיומו עורר את זעם ועד עובדי הרכבת וההסתדרות, המתנגדים לתוכנית.

עוד אמר עיני כי עוד אמר עיני: "אני שב וקורא לשר התחבורה לגלות אחריות כלפי ציבור הנוסעים והעובדים ולחזור לאלתר לשולחן המו"מ כדי להגיע לרפורמה מוסכמת. זוהי הדרך היחידה בה ניתן יהיה לקדם את הרכבת ולשפר את השירות לציבור".

"אנו מצרים על כך שוועד העובדים בוחר להמשיך ולפגוע בציבור הישראלי באמצעות עצירת עבודות פיתוח אשר נועדו לשפר את שירותי הרכבת ולהרחיבם לישובים נוספים בארץ, בעיקר בנגב ובגליל. כמו כן עצירת עבודות הפיתוח תביא לכך שהקו המהיר לב"ש שצפוי להיפתח ב-19 למאי ידחה ליוני. אנו קוראים לוועד העובדים לזנוח את הדרך המיליטנטית ולהפסיק לסרב לכול סיכום בין הצדדים על מנת לסיים את המאבק שלצערנו מתרחש על גבו של הציבור."