גם מחר לא יתקיימו לימודים ביישובי הדרום בצל הירי

(עדכון) - מטח גראדים בב"ש: פגיעה ישירה בבי"ס ובשכונת מגורים ■ מערכת כיפת ברזל לא הצליחה ליירט 2 רקטות גראד שנורו אחה"צ לעבר באר שבע

לאחר יום קשה ביישובי הדרום, הוחלט לפנות ערב שלא לקיים לימודים גם מחר ביישובי הדרום עד 40 ק"מ מרצועת עזה, כפי שנעשה היום בבאר שבע, אופקים, שדרות ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לאירועים בדרום ואמר כי "ביום שישי חוסל רב מחבלים שארגן פיגועים רבים נגד ישראל. הוא היה בעיצומה של פעולה נוספת, פעולת טרור שכוונה לגבול הדרומי שלנו המשותף עם מצרים. אנחנו עדיין בכוננות אל מול אפשרות של פיגוע משם".

ראש הממשלה עדכן את השרים כי הנחה לסגור את כביש הגבול בין ישראל למצרים. "אין ספק שהפעולה של צה"ל שיבשה את ההתארגנות הזאת, ימים יגידו עד כמה. צה"ל מכה בהם בעוצמה - אני רוצה לשבח את הפעולה של זרועות הביטחון והמודיעין. אנחנו גבינו מהם מחיר יקר ועדיין גובים, וכמובן נפעל ככל שנדרש".

נתניהו התייחס גם למערכת "כיפת ברזל" ואמר כי "המערך של כיפת ברזל מוכיח את עצמו היטב ואנחנו כמובן נדאג להרחיב אותו בחודשים ובשנים הקרובות. הכוח החזק ביותר שעומד לרשותנו הוא קודם כל כוח העמידה של התושבים, של ראשי הרשויות, של אזרחי ישראל, של ממשלת ישראל. אנחנו נוקטים באמצעי המגן הדרושים, אבל גם באמצעי תקיפה, ואין לי שום ספק שבשילוב הזה ובחוסן הפנימי אנחנו נוסיף לגבור על איומי הטרור הללו סביבנו".

מבול רקטות; פגיעות בבאר-שבע

יום מתוח נוסף עובר על תושבי דרום הארץ, הירי מרצועת עזה נמשך וגורמים במשטרה מביעים חשש כי סבב הלחימה הנוכחי עלול להסלים וארגוני הטרור ברצועה ישתמשו בנשק שטרם נראה - רקטות ארוכות טווח שעלולות להגיע עד ללב גוש דן. בשעות הצהריים נשמעה אזעקה באזור גן יבנה, לראשונה בסבב הלחימה הנוכחי.

לראשונה מאז החל סבב הלחימה הנוכחי בדרום, פגיעה חמורה ראשונה בלב באר שבע: רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה פגעה בלב שכונת מגורים בבאר שבע. מספר בני אדם לקו בחרדה, בהם אישה בהיריון. דקות לאחר מכן פגעה רקטת גראד נוספת בבית ספר בעיר, שהיה נטוש, אין נפגעים במקום.

כוחות גדולים של משטרה, מד"א וחיילי פיקוד העורף הוזעקו לזירה והחלו להעניק טיפול לנפגעים בשטח ולפנות את הגראד שנפל בלב השכונה. נזק כבד נגרם לאחד הבתים הסמוכים לנפילה ולכלי רכב שעמדו במקום.

במשטרה ובפיקוד העורף לא לוקחים סיכונים ומתכוננים גם לתרחיש הגרוע ביותר, קצין משטרה בכיר אמר לעיתון "מעריב" כי קיים חשש מוחשי שארגוני הטרור ברצועת עזה ישתמשו בנשקים הנמצאים ברשותם וטרם נכנסו למשוואת הלחימה.

"אנחנו יודעים שיש לארגוני הטרור ברצועת עזה טילים לטווחים של 60 ו-70 ק"מ שמוכנים לשיגור לישראל", הזהיר הקצין.

"השאלה עכשיו אם הם מתכוונים לשגר אותם לעומק השטח, או שלא. אנחנו לוקחים כל סיכון והכנסנו לכוננות את כל המערך בשלושת המחוזות: תל אביב, מרכז וירושלים. אנחנו מדברים גם על הערים בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות ובית שמש".

בשלב זה נראה כי ארגוני הטרור ברצועה לא מעוניינים להכניס למשוואת הלחימה את רקטות ארוכת הטווח מחשש לתגובה ישראלית חריפה ואף למבצע צבאי נרחב.

במהלך סוף השבוע נורו למעלה מ-100 רקטות גראד, קסאם ופצצות מרגמה לעבר שטח ישראל. קרוב ל-30 יירוטים של רקטות נרשמו על-ידי מערכת "כיפת ברזל". במקביל צה"ל תוקף שוב ושוב ברצועה, כשהפלסטינים מדווחים על 16 הרוגים ועשרות פצועים עד עתה.