פרשת נתן אשל: ביה"ד המשמעתי קיבל את הסדר הטיעון

בעקבות הרשעתו בפרשת הטרדתה של הפקידה ר', ביה"ד הטיל על אשל נזיפה חמורה ורשם לפניו את התחייבותו שלא לשוב עוד לעבוד בשירות המדינה

בית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה קיבל הבוקר (א') את הסדר הטיעון שחתם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עם ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה, נתן אשל, והטיל עליו נזיפה חמורה, בקבות הרשעתו בפרשת הטרדתה של הפקידה ר'.

בית הדין גם רשם לפניו את התחייבותו של אשל שלא לשוב עוד לעולם לעבוד בשירות המדינה.

בגזר הדין שכתבו הדיינים ניצה אדן-ביוביץ, אברהם בן-קרת וחנן אהרון, צוין כי "בין השנים 2010-2011 פיתח אשל קשר של קירבה יתרה עם עובדת המשרד ר', שהיתה כפופה לו, בדרך שאינה ראויה ואינה מקובלת בין ממונה לכפיפה בשירות המדינה, שכללה פגיעה בה ובצנעת הפרט שלה, בדרך של כניסה למחשבה ללא רשותה, מסירת מידע אישי ופרטי הנוגע לה לגורמים שונים בלשכת ראש הממשלה, בלא שהיתה לכך כל סיבה עניינית או מקצועית, וכן צילומה של ר' באירועים שונים צילומים לא מקובלים".

הדיינים קבעו כי "הנאשם הוא עובד בכיר, ולכן יש להתייחס בחומרה להתנהגותו. בנוסף, נדרש ממנו סטנדרט התנהגות גבוה, מוקפד ודוגמה לעובדים הכפופים לו".

מצד שני, בית הדין רשם לפניו כי "אשל הוא עובד מוערך, ותיקו האישי הוא ללא רבב. מפי הסנגורים שמענו על תרומתו החיובית למערכת".

בשל כל אלה, ובשל העובדה שהסדר הטיעון הוא מידתי ומאזן כראוי בין האינטרס הציבורי לבין הנסיבות האישיות של אשל, החליטו דייני בית הדין המשמעתי לכבד את הסדר הטיעון שאליו הגיעו הצדדים.

בדיון שהתקיים בבית הדין המשמעתי לפני כ-10 ימים אמר סנגורו של אשל, עו"ד יעקב וינרוט, כי "המחיצה שהיתה צריכה להתקיים בין אשל לבין העובדת ר' נסדקה. הוא נסחף ועבר את הגבול. מדובר באדם בעל עבר מפואר שנקרא לשירות הציבורי - והגיע. הוא לא חיפש לעצמו מקום עבודה, ואין ספק בדבר תרומתו החיובית במשך שנותיו. לא מדובר חלילה בהטרדה מינית או במשהו על רקע מיני. מדובר באדם שהחטא שלו מתחיל בכך שקשר קשר של קרבה יתרה כלפי ר'".

‏לאחר שהסדר הטיעון נחתם הודיע משרד המשפטים כי "ההסדר מבטא קבלת אחריות של אשל למעשיו ומוביל לתוצאה ראויה, שהיא סיום עבודתו בשירות המדינה וכן סיום מהיר ויעיל של ההליך המשמעתי, תוך כיבוד רצונה של ר' שלא להיות מעורבת בו".