במקום ת"א: רשות השידור מחפשת נדל"ן בבת-ים או בלוד

המטרה: להשתמש בכסף שיושג ממכירת המבנים השייכים כיום לרשות השידור על מנת ליישם את הרפורמה ברשות

רשות השידור בוחנת את העתקת קריית התקשורת שלה בתל-אביב לשטחים בבת-ים או בלוד. מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, ערך סיורים בערים אלה על מנת להעביר את מתקני רשות השידור לאזורים בהם עלות הבנייה והפיתוח תהיה זולה.

הרעיון הוא לעשות שימוש בכסף שיושג ממכירת המבנים השייכים כיום לרשות השידור, על מנת ליישם את הרפורמה ברשות.

מרשות השידור נמסר כי בן-מנחם החל בסדרת מפגשים עם עובדי הרשות, "לקראת התנעת תהליך הרפורמה בשבועות הקרובים".

לדבריו, "על-פי לוחות הזמנים אותם סיכמה רשות השידור עם משרד ראש הממשלה והאוצר, אנו קרבים בצעדי ענק ליישום הרפורמה. ישנם מספר תהליכים המתקיימים בו-זמנית, בהם תהליכי חקיקת חוק רשות השידור החדש, משא-ומתן מואץ לחתימת הסכם המימון ותהליך מכירת הנדל"ן של רשות השידור, ובמקביל, הכנת התוכנית לקריה העתידית של רשות השידור בירושלים ובמטרופולין תל-אביב".

עד כה נפגש המנכ"ל עם עובדי הרדיו במתקני הרדיו בירושלים, ובשבועות הבאים הוא עתיד להיפגש עם עובדי הטלוויזיה, עובדי הגבייה והמטה והעובדים במערכת תל-אביב.

בשבועות האחרונים חתמה רשות השידור על הסכם עקרונות מתווה הרפורמה עם משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, וברשות השידור מקווים כי עד סוף החודש ייחתם הסכם המימון הסופי עם האוצר.

ברשות אומרים כי "במהלך הפגישות שהתקיימו ציין המנכ"ל כי הוא נחוש ליישם את הרפורמה, וכי בלעדיה הרשות במצבה הנוכחי תקרוס".

עוד ציין בן-מנחם כי "ההסכמים שנחתמו על-ידי ההנהלה הקודמת הם בבחינת עובדה מוגמרת ו'ירושה' שאינה ניתנת לשינוי, ואין כל דרך לערוך בהם שינויים".

המנכ"ל שיתף את העובדים במצב העגום בו קיבל את רשות השידור, כשהיא תחת הערת אזהרת "עסק חי", לפי הדוחות הכספיים שערך רו"ח סומךחייקין, ובגרעון מצטבר של 134 מיליון שקל, זאת בנוסף לקריסת המערכות הטכנולוגיות ולתדמיתה של הרשות בעיני הציבור.

"אני מאמין שמתווה הרפורמה החדש שנחתם הוא הפתרון להצלת רשות השידור" אמר בן-מנחם. "במסגרת זו תקום קריית רשות שידור מודרנית במתחם שערי צדק בירושלים, לצד השקעה של 330 מיליון שקל בתחום הטכנולוגי, והקמת מתחם חדיש לרשות השידור באזור גוש דן, שיחליף את המבנים המיושנים הנמצאים כיום במתחם הקריה בדרום תל-אביב".