"אני מסתכל על פייסבוק כדוגמה מה לא לעשות"

אליזבת' סארטין מאתר השידוכים match.com: "בכל העלאת פרופיל יש אלמנט של פיתוי" ■ "גלובס" מדווח מכנס המוזיקה, האינטראקטיב והקולנוע הגדול בעולם

ריבוי הזהויות באינטרנט הפך מהפרעה לנורמה, כך קבעה הכותרת בפאנל שעסק במדיה החברתית, בכנס SXSW האמריקני - כנס המוזיקה, האינטראקטיב והקולנוע הגדול בעולם.

בפאנל השתתפו 3 דוברים הנעים על המנעד שבין האישי לעסקי, אהבה ועבודה, ביזנס אנד פלז'ר. השלושה הם: אליזבת' סארטין, CPO באתר השידוכים match.com; איימי פארנל, אחראית על מוצרי תוכן וקהילה בלינקדאין; ותומאס מארקס, אחראי על שיווק מוצרים באתר tripit.

סארטין סיפרה כי ההקפדה של הגולשים בעיצוב פרופילים אינה מתחילה ב-match.com וגם לא מסתיימת בפייסבוק: "בכל העלאת פרופיל, בכל אתר, יש אלמנט מסוים של פיתוי. אנשים תמיד רוצים להצטייר כמושכים ומעניינים; לשדר משהו כמו: 'תראו כמה שווה היה יכול להיות אתי, אם רק הייתי פנויה'".

פארנל: "גם בלינקדאין, המשתמשים שינו גישה. אנחנו רואים עלייה חדה בהעלאת תמונות לפרופיל, עד כדי כך שהתחלנו לשאול מה נכון לנו לאפשר תוך שמירה על הצביון העסקי של האתר. למשל, תמונות של הילדים - כן או לא.

"אנחנו גם מנסים לשלוט בהתקשרויות באתר, כי יש משתמשים שרק מתעניינים בהוספת מה שיותר חברים, הם מתעניינים יותר בכמות מאשר באיכות, ויש משתמשים שרואים בזה ספאם ולא מעוניינים בקשר עם אנשים שהם לא מכירים.

"יש לנו גם דילמה לגבי פייסבוק קונקט: מצד אחד, זה כלי מאוד נוח ורחב תפוצה. מצד שני, אנחנו מאוד מקפידים שהשימוש בו לא יחשוף אצלנו תכנים שיפגעו במשתמשים שלנו".

מארקס: "האתר שלי אמנם לא מגיע לרמת אינטימיות של דייטינג וסקס כמו match.com, אבל אנחנו מעוניינים לתת למשתמשים שלנו את הסיוע הטוב ביותר בכל נסיעה עסקית. אנחנו מדברים על אנשים שישנים במיטות זרות, אוכלים במסעדות זרות, נוסעים במטוסים ורכבות זרים. במצב כזה, צריך להיות זהירים. אני מסתכל על פייסבוק כדוגמה מה לא לעשות, לא צריך לשנות הגדרות פרטיות כל 3 חודשים".