מודיעין זינקה 16%: "עשויה לעלות בעשרות אחוזים"

בכלל פיננסים מעריכים שבעקבות ההודעה של מודיעין הבוקר על פוטנציאל ל-128 מיליון חביות נפט ב"גבריאלה" המניה יכולה לזנק בעשרות אחוזים

כלל פיננסים ברוקראז' התייחסו היום (ג') להודעה של חברת מודיעין , שבשליטת IDB של נוחי דנקנר, מהבוקר לגבי פוטינציאל הנפט במאגר "גבריאלה". בכלל פיננסים מעריכים שההודעה הזאת תביא למניית מודיעין אפסייד של עשרות אחוזים.

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים מעריך שהמניה עלולה לזנק בעשרות אחוזים בעקבות ההודעה של הבוקר, אבל מסייג במעט את דבריו וטוען שיכול להיות שהמשקיעים כבר תמחרו את הממצאים ב"גבריאלה".

"הדיווח היום לגבי גבריאלה עשוי לתרום למודיעין אפסייד של עשרות אחוזים", כתב זר בסקירה שלו. "זאת באם מניחים שהמשקיעים לא תמחרו קודם את הפוטנציאל ב"גבריאלה".

בכלל פיננסים מעריכים שהיקף הגז במאגר יעמוד על 550 מיליון חביות בהתחשב בעובדה שחברת NSAI, העורכת את דוחות המשאבים, מעריכה שקיים שהיקף הנפט שהינו בר הפקה מהמאגר עומד על 110 מיליון חביות. ב-NSAI תמיד יוצאים מנקודת הנחה שהיקף הנפט שהינו בר הפקה עומד על 20% מהנפט שקיים במאגר.

"ראוי לציין שמדובר באומדן שעלול להשתנות באופן משמעותי לאחר הקידוח, שכן עדיין נותרה בארץ שאלה פתוחה לגבי היקף הנפט בר ההפקה", נכתב בסקירה.

זר לא מתרגש מהעובדה ש"קיים נפט ב-100%" (כדברי צחי סולטן הבוקר) ומזכיר כי מה שחשוב באמת הוא כמות הנפט שניתן להפיק מהמאגר, ואת זה נדע רק לקראת סוף השנה כשיתחיל הקידוח. "העובדה שקיים נפט ב-100% עדיין לא מצביעה על היקף הנפט שניתן יהיה להפיק ואת זה נדע בסוף השנה, כך שהסיכון הגלום עדיין גבוה", כתב זר.